SMS - spam, czy reklama?
Krótkie wiadomości tekstowe nie generują kosztów, a mogą wspierać sprzedaż w niemal każdej branży.
Start własnego biznesu i początek aktywnych działań na rzecz pozyskania pierwszych klientów to dla każdego przedsiębiorcy czas wytężonej pracy. Wbrew pozorom ta aktywność niekoniecznie musi generować wysokich kosztów. Coraz częściej zamiast tradycyjnych form reklamy, wybór pada na kanał mobilny, mailing czy social media, a nierzadko udane kampanie stanowią połączenie tych elementów.
Krótko i treściwie
Według agencji badawczej Nielsen aż 46 proc. osób przyznało, że podjęło decyzję zakupową pod wpływem komunikatu otrzymanego na swój telefon komórkowy. Niewiele innych środków komunikacji marketingowej może przynieść podobne efekty. Komunikacja SMS spotyka się więc z coraz większym zainteresowaniem ze strony biznesu. Wysoka efektywność to jednak zasługa nie samego kanału, co raczej przemyślanej strategii jego wykorzystania.
Szczególnie pierwsza kampania SMS jest zazwyczaj sporym wyzwaniem dla przedsiębiorców. Aby skutecznie omijać powszechne błędy, wystarczy pogłębić swoją wiedzę z tego zakresu i w swoim planie działania uwzględnić kilka dodatkowych elementów. Zanim wyślemy pierwszego SMS-a najlepiej:
- wyznaczyć konkretne cele do osiągnięcia,
- zbierać i systematycznie rozbudowywać własne bazy danych,
- zaplanować schemat komunikacji, dostosowując go do profilu grupy docelowej,
- rozważyć korzystanie z takich funkcji jak: targetowanie i personalizacja,
- zastanowić się, w jaki sposób kampania będzie rozliczana (pomiar efektywności).
W przypadku marketingu SMS priorytetem jest najczęściej bezpośrednie wsparcie sprzedaży. Takie założenie jest więc realizowane przez wysyłkę SMS-owych kuponów zniżkowych, a jego efektywność mierzona poprzez obliczenie odsetka klientów, którzy skorzystali z oferty i średnie wyniki sprzedaży w czasie objętym promocją. Rozliczenie kampanii to jednak dopiero ostatni etap kampanii.
Tylko do wybranych
Skuteczny komunikat marketingowy charakteryzuje się przede wszystkim tym, że przyciąga uwagę potencjalnego konsumenta i bezpośrednio motywuje go do podjęcia konkretnego działania. Jak uzyskać taki efekt za pomocą wiadomości SMS? Przede wszystkim poprzez prawidłowe targetowanie (selekcjonowanie bazy), nadanie komunikatowi indywidualnych cech oraz przygotowanie komunikatu dostosowanego do potrzeb klientów. Podkreśleniu wyjątkowości i indywidualnego charakteru danej oferty służy natomiast funkcja personalizacji, czyli zwrócenie się do rozmówcy po imieniu.
Pamiętajmy też o tym, że to, jak opinia o marce będzie się kształtowała w gronie klientów, zależy więc w dużej mierze właśnie od 160-znakowego komunikatu. Wysiłek włożony w przygotowanie odpowiedniego tekstu i stworzenie wartości dodanej z pewnością zaprocentuje. Komunikujmy się więc jasno, przejrzyście i uczciwe. Nie zapominajmy także o odpowiednich godzinach wysyłki (pon–pt, 9.00-18.00) oraz częstotliwości (maksymalnie raz na tydzień).
Andrzej Ogonowski, dyrektor marketingu i PR SMSAPI; Anna Isakow, specjalista ds. PR SMSAPI; (boa)
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


