"Private label" lubiany nie tylko za niską cenę
Produkty marek własnych w ostatnich latach znacząco poprawiły swą reputację w Polsce.
Z raportu PLMA Private Label Yearbook, opracowanego przez AC Nielsen wynika, że zainteresowanie klientów markami własnymi ciągle rośnie. W Wielkiej Brytanii, Belgii i Niemczech ich udział w rynku wynosi ponad 40 proc., w Szwajcarii 53 proc., zaś w Polsce ok. 30 proc. Sieci handlowe coraz chętniej zawierają umowy z mniejszymi przedsiębiorstwami, aby te sprzedawały swoje wyroby sygnowane markami różnych supermarketów, bądź też sklepów mniejszego formatu.
Zakład Produkcji Cukierniczej Brześć do niedawna dostarczał swoje produkty do sklepów Lewiatan i Polomarket, ale wkrótce mają dołączyć do tego grona dwie kolejne sieci.
- Polacy coraz chętniej skłaniają się do zakupu marek własnych nie tylko ze względu na cenę, która de facto jest istotna, ale przede wszystkim na jakość wcale nieodbiegającą od standardów wyznaczanych przez wielkie koncerny spożywcze – twierdzi Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy ZPC Brześć.
Skąd więc wziął się taki boom na marki własne, których wartość na rynku produktów w Polsce może wynieść nawet 90 miliardów złotych? Jest to po prostu opłacalne dla obu stron. Bardzo często lokalni producenci podpisują umowy współpracy z dużym dystrybutorem. W Polsce w sprzedaży marek własnych prym wiodą Biedronka i Lidl.
Dla dostawców jest to z kolei szansa na dotarcie ze swoimi wyrobami do większej rzeszy klientów, a niekiedy też jedyna szansa utrzymania na rynku. Umowa z siecią handlową niesie za sobą nie tylko gwarancję stałych zamówień, ale też podniesienie jakości produktów, w związku z częstszą kontrolą i nadzorem. Współpraca sieci z dostawcą pomaga też szybciej dopasować się do zapotrzebowania rynku.
- Przykładamy szczególną uwagę do jakości naszych wyrobów, zachowując ich naturalny i niepowtarzalny smak. Polityka ta stosowane jest bez względu na to czy nasze produkty są sprzedawane w marce Brześć, czy w marce własnej sieci handlowej. W obecnych czasach rynek marek własnych dynamicznie się rozwija, i chcą na tym rynku zaistnieć, należy oferować produkty najwyższej jakości - dodaje Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy zakładu produkującego dla Lewiatana i Polomarketu Słomki Ptysiowe.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


