Tomasz Kammel: Życie po aferze wizerunkowej

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Ma pan firmę szkoleniową. Kogo Tomasz Kammel uczy zachowania przed kamerą i wystąpień publicznych?
W moich szkoleniach uczestniczą przeróżni ludzie, począwszy od zarządów firm, poprzez menedżerów, na przedstawicielach handlowych skończywszy. Zdarza mi się też szkolić uczestników imprez firmowych.

W pana karierze zdarzył się poważny kryzys wizerunkowy. Przez media przetoczyła się tzw. Kammelgate. Jaki jest pana sposób na to, żeby takim kryzysom zaradzić?
Ludzie, którzy przechodzą kryzys wizerunkowy, bardzo często odczuwają olbrzymi żal i mają poczucie krzywdy. W takich sytuacjach bardzo potrzebny jest ktoś, kto spojrzy na sprawę obiektywnie, bez otoczki żalu i poczucia niesprawiedliwości; ktoś, kto jest w stanie na trzeźwo ocenić sytuację i czasem przemówić do rozsądku. Bardzo łatwo popełnić błąd, który zaważy np. na dalszej karierze. Dlatego w podobnych sytuacjach doradzam ludziom milczenie. Zwłaszcza gdy za sprawą nic się nie kryje, a tak było w moim przypadku. Nigdy nie szkoliłem dla żadnego z banków, o których mowa była w tej aferze, nie miałem z nimi żadnych związków. Nie pozostało mi więc nic innego, jak raz powiedzieć, że takie zdarzenia nie miały miejsca, i nie wchodzić w żadne dywagacje.

Podobnie trzeba zachowywać się, jeśli mamy kryzys wizerunkowy w firmie?
Wszystko zależy od sytuacji. Kiedy Boeing miał gigantyczne problemy wizerunkowe po katastrofie jednego z samolotów, agentka PR zainkasowała 700 tys. dolarów za radę: nie komentować. Oczywiście, to są zawsze bardzo delikatne sprawy i każdy przypadek jest inny. Cała struktura działań, kiedy firma ma kryzys wizerunkowy, czy też związany z jej działalnością, musi być odpowiednio zaplanowana. Jedna z podstawowych zasad postępowania w takich przypadkach mówi, że szef nigdy nie wypowiada się jako pierwszy, bo zdanie szefa nie może być zmienione. Na pierwszy ogień wystawia się ludzi, których wypowiedzi mogą być odwołane: rzecznika, kierownika danego działu czy filii, a prezes wypowiada się na końcu, żeby mógł przedstawić tę ostateczną i najbardziej wiarygodną wersję.

Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku "Własny Biznes Franchising" nr 11/2013.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €