Adam Małysz: Jazda do firmy

– Zarówno w sporcie, jak i w biznesie trzeba być konsekwentnym. Jak się ma jeszcze choć trochę talentu i szczęścia, to sukces gwarantowany – mówi Adam Małysz, mistrz świata w skokach narciarskich, kierowca rajdowy Orlen Team.
Myślał pan o założeniu własnej firmy? Może szkółka dla młodych skoczków narciarskich?
Pomysłów na biznes oczywiście mam dużo, ale raczej będę kontynuował połączenie pasji ze sportem. Jak na razie, zaangażowałem się w tematy motoryzacyjne – ale nie chcę się zarzekać, że nie powrócę jeszcze kiedyś do skoków.
Jakie cechy sportowca, czy to skoczka narciarskiego, czy kierowcy rajdowego, mogą przydać się w biznesie?
Zarówno w sporcie, jak i w biznesie, trzeba być wytrwałym i konsekwentnym. Ciężka praca, pozytywne nastawienie i podejmowanie wyzwań – to elementy konieczne właściwie do każdego skutecznego działania. Jednak najważniejsze są: walka ze słabościami, przełamywanie barier i bycie wytrzymałym. Z dodatkiem talentu i szczęścia – sukces gwarantowany.
Jest pan jednym z najbardziej lubianych i najlepiej rozpoznawanych sportowców w kraju, a pana nazwisko jest niezwykle cenną marką.
Wraz z sukcesem w sporcie pojawiło się oczywiście wiele propozycji reklamowych czy wsparcia moim wizerunkiem różnych marek. Na początku łatwiej było podjąć decyzję, bo propozycji nie było aż tak wiele, a przecież to bardzo łatwy sposób zwiększenia budżetu domowego. Jednak od dłuższego czasu nie decyduję się na działania typowo reklamowe. Dużo bardziej zależy mi na wsparciu ze strony sponsorów, żebym mógł realizować się na polu sportowym i z takimi partnerami w dużej mierze teraz współpracuję. Oczywiście, nie wykluczam definitywnie udziału w reklamie, jeśli pojawi się jakaś ciekawa propozycja, ale jak na razie, zamiast na reklamach koncentruję się na sporcie i wynikach.
Fragment wywiadu opublikowanego w miesięczniku "Własny Biznes Franchising" nr 8/2013.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej