Jedzenie na zamówienie

Dostawa do domu może skutecznie podnieść obroty restauracji, zwłaszcza, że oprócz pizzy coraz częściej zamawiamy sushi i burgery.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Polacy chętnie zamawiają jedzenie z dostawą do domu, bo jest to wygodne i pozwala oszczędzić czas. Poza tym lista restauracji, które umożliwiają zamawianie swoich ulubionych dań z dostawą do domu staje się coraz dłuższa. Dowóz mają w swojej ofercie zarówno wielkie sieci restauracji m.in. Sphinx, McDonald's, DaGrasso, jak i pojedyncze restauracje, które oferują dostawę w najbliższym sąsiedztwie. Przyzwyczailiśmy się już do zamawiania jedzenia przez telefon, ale coraz częściej wykorzystujemy w tym celu strony internetowe gromadzące ofertę wielu restauracji, czy aplikacje mobilne pozwalające na złożenie zamówienia za pośrednictwem smartfonów lub tabletów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez instytut Homo Homini na zlecenie Foodpanda.pl jedzenie do pracy albo do domu zamawia 68 proc. Polaków.
- W tej grupie coraz częściej można spotkać osoby, które oprócz telefonu, wykorzystują w tym celu internet, stanowią oni 38 proc. ankietowanych. Co prawda odsetek zamawiających wyłącznie w sieci jest jeszcze niewielki, jednak przewidujemy, że w tym roku ulegnie zwiększeniu m.in. dzięki popularyzacji smartfonów i tabletów – mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający w Foodpanda.pl.
Przez internet lub telefon najczęściej zamawiają osoby w wieku 35–44 lata (32,5 proc. ankietowanych), z podobną częstotliwością po słuchawkę lub myszkę sięgają osoby w wieku 25-34 (29,5 proc.). Wbrew stereotypom, to kobiety kupują online częściej niż mężczyźni i stanowią 65 proc. zamawiających.
Azja króluje w Warszawie
Dostawca najczęściej puka do naszych drzwi z potrawami kuchni włoskiej, wśród których prym wiedzie pizza zamawiana przez blisko 62 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu ankietowani wskazywali dania azjatyckie (sushi, chińszczyzna), które zamawia 11 proc. osób. Trzecie miejsce na podium zajęła kuchnia polska, po którą sięgało 8 proc. badanych. Zamówienia telefoniczne w zdecydowany sposób różnią się od zamówień składanych za pomocą aplikacji mobilnych, czy stron internetowych.
- Zamawiający przez telefon mogą intuicyjnie wybrać np. pizzę, jednak gdy zaoferuje im się szerszy wachlarz potraw, tak jak ma to miejsce w internecie, to ich wybory są zupełnie inne. Według naszych danych, osoby zamawiające za pomocą aplikacji mobilnych i internetu, preferują kuchnię azjatycką, na którą przypada 29 procent zamówień. Na kolejnym miejscu możemy znaleźć pizzę – 26 procent. Na 3. miejscu burgery – 22 procent, a tuż za nimi kuchnię polską – mówi Michał Rokosz z Foodpanda.pl
Zamawianie gotowych potraw przez internet dla statystycznego Polaka jest jeszcze nowością. Jednak już dziś można zauważyć zwiększone zainteresowanie takimi usługami. Nowy trend najbardziej widać w dużych miastach, wśród osób młodych. Starsze też coraz śmielej korzystają z tego udogodnienia, jednak wspomagają się jeszcze telefonem. Z czasem, również one powinny przekonać się do częstszego zamawiania wykorzystując w tym celu internet.
(mak)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...