Coworking dla małych firm
Usługa coworkingu dostępna jest nawet w małych miastach. Dzięki niej przedsiębiorca może zaoszczędzić nawet 600 zł na czynszu.
Prowadzimy niewielką firmę w mieszkaniu, większość spotkań odbywamy w restauracjach i kawiarniach. Ale w pewnym momencie okazuje się, że praca w domowych pieleszach uniemożliwia nam w pełni skoncentrowanie się na sprawach naszej firmy, a poza tym niektórzy kontrahenci wymagają od nas spotkania w sali konferencyjnej z flipchartem i rzutnikiem. Wtedy jednym z rozwiązań jest coworking, który nie wiąże się z koniecznością wynajęcia całego lokalu, ale jednego wydzielonego pomieszczenia w biurowcu. Planując organizację spotkanie możemy zawsze zarezerwować w biurze salę konferencyjną. Nie ma oficjalnych danych dotyczących łącznej powierzchni coworkingowej w Polsce. Jednak na podstawie szacunków, biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce funkcjonuje około 50 tego typu biur o średniej powierzchni od 150-200 m2 zakłada się, że powierzchnia ta waha się od 7,5 tys. do 10 tys. m2.
W warszawskich biurach coworkingowych najczęściej wybierany jest nielimitowany dostęp do biura w cenie ok. 450 zł miesięcznie. Podobnie sytuacja wygląda w Poznaniu. Za 4 dni w tygodniu, czyli 16 w miesiącu, zapłacimy 400 zł, analogicznie za 3 dni 300 zł, za 2 dni 200 zł, a za 1 dzień, czyli 4 w miesiącu, 100 zł. W Krakowie abonament miesięczny za korzystanie z biura bez limitów średnio kosztuje 390 zł. Co ważne, osoby, które decydują się na wykupienie miesięcznego abonamentu w biurach mają zagwarantowany dostęp do internetu, zaplecza kuchennego i sprzętów biurowych.
Oferta biur coworkingowych trafia na specjalne portale. Jednym z nich jest My Meeting Rooms. Portal dba o promocję biur znajdujących się w jego bazie poprzez pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz w social media.
– Jeszcze nie tak dawno problem z miejscem na spotkania biznesowe był tak naprawdę moim własnym problemem. Jako młody przedsiębiorca przebywałem w głośnych kawiarniach z laptopem na kolanach. Często bez dostępu do prądu i Internetu. Doskwierało mi, że miejsca te nie oferowały odpowiedniego komfortu, tak bardzo potrzebnego w trakcie spotkań biznesowych – podkreśla Michał Witewski, twórca platformy. - Platforma i funkcjonalności, które za nią stoją są naturalnym rozwiązaniem nie tylko dla firm i osób, które stawiają w biznesie pierwsze kroki. Serwis dedykowany jest również osobom prowadzącym biznes w innym mieście niż jego klienci, czy agencjom eventowym i PRowym, które poszukują ciekawych miejsc na wydarzenia branżowe.
W biurach coworkingowych młodzi przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić przede wszystkim na skalowalności usługi – w jednym miesiącu potrzeba np. 3 miejsc do pracy, w innym jednego, a jeszcze innym 10. Coworki dają łatwą możliwość dopasowania zasobów do rzeczywistych potrzeb. Oszczędności w co-workach są też widoczne na wydatkach związanych z tworzeniem i utrzymaniem infrastruktury biurowej – na zakupie komputerów, drukarek czy mebli. Wynajmując biuro w co-worku przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić nawet 600 zł miesięcznie na samym czynszu, nie wliczając kosztów utrzymania zaplecza biurowego.
Z usługi coworkingu korzystają nie tylko przedsiębiorcy z największych miast. Oprócz Warszawy, Krakowa, Lublina, Katowic i Wrocławia, tego typu biura działają również w Zgierzu, Lesznie, Siedlcach i Jeleniej Górze, czyli miastach liczących poniżej 100 tys. mieszkańców.
- Otworzyliśmy nasze biuro z myślą o miejscu, w którym mogliby spotykać się freelancerzy. Po 5 miesiącach działalności możemy śmiało powiedzieć, że coś takiego jak coworking w Jeleniej Górze nie istnieje. W zamian za to jest zapotrzebowanie na sale szkoleniowe. Dlatego obecnie skupiamy się na wynajmie sal na szkolenia, rozmowy kwalifikacyjne czy indywidualne zajęcia (lekcje językowe, coaching) jak również świadczymy usługi wirtualnego biura – mówi Marta Góraj Grajber z biura coworkingowego M13 w Jeleniej Górze.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

