Jak ustalić cenę produktu?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

  • Metoda kosztowa – cenę ustalasz na podstawie ponoszonych kosztów, do których dodajesz zakładany zysk. Pamiętaj, żeby bardzo dokładnie policzyć wszystkie (!) wydatki, jakie musisz ponieść, żeby wyprodukować towar i wprowadzić go na rynek.
  • Metoda popytowa – w tym wypadku głównym czynnikiem kształtującym wysokość ceny są twoi klienci. Ustalasz taką opłatę, jaką wg ciebie będą skłonni zapłacić nabywcy.
  • Metoda opierająca się na konkurencji – ceny ustalasz na podstawie cen konkurentów albo średniej rynkowej.

Warto też pamiętać o innych ważnych czynnikach, takich jak:
- warunki rynkowe, na ceny wpływa sezonowość (pomyśl, ile kosztują choinki tydzień przed Bożym Narodzeniem, a ile w Wigilię po południu), koniunktura gospodarcza (w czasie ożywienia ceny niektórych produktów rosną, a podczas kryzysu – spadają),
- marże u dystrybutorów – jeśli w branży, w której działasz, pośrednicy zarabiają standardowo np. 20 proc. jest mała szansa, że któryś zgodzi się zarabiać na produktach nowej firmy tylko 10 proc.,
- polityka firmy, zastanów się, czy chcesz być postrzegany jako właściciel drogiej czy taniej marki.

W praktyce podczas ustalania cen bierze się pod uwagę kilka czynników. Jeśli twoje ceny są wyższe niż konkurentów, warto pokazać klientom, dlaczego twój produkt jest lepszy. Może ma lepsze wzornictwo, jest bardziej innowacyjny, wykonano go z lepszych materiałów itp.

fragment książki „Jak założyć i rozwinąć własną firmę” Katarzyny Zachariasz, Wydawnictwo Samo Sedno

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €