Bank bez bankiera

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Idea wprowadzenia samoobsługowych oddziałów bankowych wywodzi się z Azji i tam też rozwiązania te były wypracowywane i wprowadzane w ramach implementacji testowych. Stosunkowo niedawno, bo dopiero pod koniec zeszłego roku, samoobsługowe centra obsługi bankowej wprowadzono premierowo także w Europie. Po raz pierwszy na naszym kontynencie zastosował je niemiecki Commerzbank w swoim berlińskim oddziale zlokalizowanym na Uhlandstarsse.

Ważną cechą funkcjonalności samoobsługowych oddziałów bankowych jest możliwość nawiązania wideorozmowy z pracownikiem biura obsługi klienta banku. Ten w ramach samoobsługi nie jest więc pozostawiony samemu sobie, a może liczyć na wsparcie doradcy, którego obserwuje na ekranie urządzenia. Największą zaletą samoobsługowych centrów z perspektywy klienta jest zwiększona dostępność do systemów/specjalistów banku – pilotażowy oddział Commerzbanku dostępny jest np. w trybie 24/7. Na implementacji bezzałogowego oddziału zyskuje oczywiście także sam bank, który redukuje koszty zatrudnienia czy wynajmu powierzchni wymaganej przy tradycyjnych placówkach, a jednocześnie oferuje klientom tę samą (lub nawet szerszą) paletę usług.

Samoobsługa nad Wisłą

Pionierem w obszarze implementacji samoobsługowego oddziału w Polsce jest Getin Bank, który udostępnił urządzenie w warszawskiej galerii handlowej Złote Tarasy. Samoobsługowy oddział Getin Point pozwala m.in. na złożenie wniosku o produkt bankowy, założenie rachunku osobistego oraz wyrobienie karty, która jest od razu wydawana klientowi, założenie lokaty, dokonanie przelewu, wpłatę gotówki, a także oczywiście kontrolę stanu środków na rachunku. Wart podkreślenia jest również fakt, że przy wdrożeniu zadbano również o bezpieczeństwo klienta korzystającego z samoobsługowej formy współpracy z bankiem. Getin Point wyposażony jest bowiem m.in. w system biometrii Finger Vein, który identyfikuje klienta dzięki unikalnej strukturze ułożenia naczyń krwionośnych palca, przy czym weryfikacja klienta może odbywać się również z wykorzystaniem skanera dowodów.

- Uruchamiając pierwszy samoobsługowy oddział Getin Banku po raz kolejny zaskakujemy nowoczesnym podejściem do bankowości. Nie rezygnujemy z tradycyjnych placówek, ale oferujemy alternatywne rozwiązanie, które umożliwia Klientom samodzielne wykorzystanie funkcjonalności stacjonarnego oddziału. Rozwój i popularyzacja technologii samoobsługowych to trend przyszłości. Wprowadzając Getin Point, udostępniamy klientom kolejne unikalne rozwiązanie na rynku usług finansowych i tym samym realizujemy złożoną im rok temu obietnicę Getin UP – mówi Krzysztof Rosiński, prezes zarządu Getin Noble Bank.


Portal Skarbiec.Biz – niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €