Błędy w biznesie nie istnieją

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Błędy. To ich boją się ludzie. Ja jednak nie jestem przekonany, że istnieje w biznesie coś takiego jak „błąd”. Jest tylko informacja zwrotna.  Żaden biznes nie powstał bez wielu zmian, przebudowy czy porażek. To proces rozwoju.

 Czego oczekujemy, a czego powinniśmy się spodziewać po własnej firmie? Z początku każdy przedsiębiorca ma w sobie wiele zapału i entuzjazmu. Spodziewamy się, że nasz produkt jest wspaniały i  jedyny w swoim rodzaju. Wszyscy będą chcieli go mieć i zarobimy dużo pieniędzy. Na początku wypełniają nas dobre nastawienie i wiara w produkt. Niestety, inne czynniki, takie jak misja, zespół, przywództwo,  przepływy pieniężne czy komunikacja zostają zaniedbane. Jeśli chcemy, aby nasz biznes funkcjonował, musimy zadbać o więcej niż tylko produkt.

Jak myśleć, by osiągnąć sukces? Dla mnie odpowiedź jest prosta. Myśleć  jak dziecko. Na wielką skalę. Co nam szkodzi? Myśleć tak, jakby wszystko było możliwe. Jesteśmy w  stanie osiągnąć absolutnie każdy cel,  jaki tylko przed sobą postawimy. Skoro ktoś inny dokonał czegoś wielkiego, to znaczy, że jest to również w naszym zasięgu. Bez wyjątków. Trochę pracy, zaangażowania, determinacji  i gotowe.

Nie wolno zaprzątać sobie głowy myślami, które nas powstrzymują. Zamiast negatywnych wizji – myślenie pozytywne. Ono nie boli, a ułatwia życie. Trzeba liczyć na to, że się nam uda i korzystać ze wszystkiego, co mamy w zasięgu. W bardzo trudnych sytuacjach okazuje się, że jakieś niewidzialne siły nam pomagają. Osobiście zawsze liczę na to, że uda się dojść do celu i osiągnąć sukces. Być może w czasie drogi będzie trzeba  przesiadać się, kilka razy zmieniając nasz środek transportu, otoczenie, zespół, ubrania i jedzenie, ale i tak do celu dotrzemy cali i zdrowi. Doświadczyłem tego wiele razy.

Z dystansem należy podchodzić tylko do sceptyków, wampirów emocjonalnych  i  osób, które nam doradzają. Otoczenie często wybieramy nieświadomie. Często naszymi doradcami są najbliższe osoby, nie zawsze mające wiedzę biznesową. Martwią się o nas i chcą jak najlepiej. Normalna sprawa. Pytanie tylko, na ile te rady są nam pomocne, a na ile niszczą nasz plan? To ciągłe powtarzanie: uważaj na to lub tamto, wątpliwości: „A jak coś pójdzie nie tak, to co zrobisz? Lepiej znajdź dobrą pracę”.  Czy my nie mamy własnego rozumu? Nasz mózg wystarczająco dobrze chroni nas  przed zmianą. Nie potrzeba nam dodatkowo kilku źródeł niepewności. Poradzimy sobie bez tego. 

Na koniec słowo otuchy. Pierwszy krok jest najtrudniejszy. Wejdź na pierwszy stopień,  a ukażą ci się kolejne. Wszechświat sprzyja odważnym. Cały czas nas testuje. Walcz do końca i nigdy się nie poddawaj.  Zrób swój pierwszy krok dziś,  bo to jest najlepszy czas na start. 

Mieczysław Dutkowski

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €