Jakie wrażenie, taki kontrakt
Pierwsze wrażenie trwa kilka sekund. Musimy zwrócić uwagę na cztery szczegóły, dzięki którym zostaniemy lepiej odebrani.
Umysł człowieka dokonuje oceny innych ludzi na podstawie niewielkiej ilości informacji, które otrzyma w ciągu czterech sekund od zetknięcia się z drugą osobą. Ocena ta opiera się głównie na emocjach i wrażeniach wzrokowych, a nie na skomplikowanym procesie analizy racjonalnej, dlatego też szczególnie należy zadbać o podstawowe elementy wpływające na pierwsze wrażenie, takie jak: ubiór, uczesanie, makijaż.
W biznesie istnieje etykieta dotycząca stroju, zwana dress codem. Zawiera ona zbiór zasad, których powinniśmy przestrzegać, chcąc wyglądać profesjonalnie. Najważniejsze z nich to:
1. Prostota. W świecie biznesu wyglądem budowany jest nie tylko osobisty autorytet, lecz także wizerunek całej firmy, nie ma tam więc miejsca na nonszalancję czy ekstrawagancję. Należy być zadbanym, schludnym i eleganckim.
2. Dla panów obowiązującym strojem biznesowym jest oczywiście garnitur, dla kobiety kostium. Panie powinny nosić buty na niezbyt wysokim obcasie, zakrywające palce u stóp. Należy przestrzegać noszenia gładkich rajstop – niestety nawet w upały.
3. Bardzo ważne są także kolory. Bez względu na osobiste preferencje, powinny być one – mówiąc najprościej – stonowane. Najlepiej widziane są odcienie czerni, granatu i szarości.
4. Dodatki. Według zasad dress code'u jedyną dopuszczalną biżuterią dla panów są obrączka i zegarek. Dla pań etykieta jest nieco bardziej łaskawa i dopuszcza jeden pierścionek oprócz obrączki, komplet delikatnej biżuterii lub do wyboru: kolczyki albo naszyjnik, jeżeli nie należą do zestawu.
– Jeśli zależy nam na zrobieniu odpowiedniego wrażenia, musimy być perfekcyjnie przygotowani do rozmowy pod względem merytorycznym, posiadać wszelkie informacje, które mogą interesować współrozmówcę. Bardzo dobrze wyglądają także wszelkie materiały na piśmie: obrazki czy wykresy, krótkie notatki, które będziemy mogli podarować partnerowi spotkania. Dzięki temu zyskamy w jego oczach wizerunek osoby profesjonalnej, kompetentnej i pracowitej, a także wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom rozmówcy. To niezwykle istotne w budowaniu wizerunku i podstaw do dalszej współpracy – zaznacza Małgorzata Fic, trener Avenhansen.
Małgorzata Milewska
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


