8 największych błędów restauratorów
Rozpoznanie, program naprawczy, zmiana mentalności właścicieli restauracji i personelu - to plan ratunkowy dla wielu restauracji.
Polacy pokochali "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler. Na stronie programu można wyczytać: "Właścicielom restauracji potrzebna jest natychmiastowa pomoc. Wtedy pojawia się Ona, symbol sukcesu w tej branży – Magda Gessler. Czy zdoła zaledwie przez cztery dni wyciągnąć upadający lokal z tarapatów?"
Cztery dni to stosunkowo niedługi czas aby odmienić restaurację, która często boryka się z szeregiem trudności. Rozpoznanie sytuacji, wdrożenie programu naprawczego, zmiana mentalności właścicieli restauracji i personelu, zadowolenie klientów odmienionej restauracji. A może wcale nie trzeba Magdy Gessler, aby zrozumieć restauracyjne podstawy? Przedstawiamy podstawowe błędy restauratorów.
- Niewystarczająca liczba badań rynkowych przeprowadzanych przed otwarciem. Restauratorzy zbyt słabo znają swoją konkurencję i nie określają swojej unikalnej oferty, odróżniającej ich od reszty. Często na rynku pojawia się po prostu kolejna restauracja na nasyconym rynku.
- Bariery psychologiczne. Pewne lokalizacje w świadomości społecznej są "przeklęte". Otwieranie restauracji w miejscu, w którym serwowano wcześniej niedobre jedzenie, rodzi ryzyko oporów klientów do nowego miejsca. Właściciele mogą mieć do odrobienia dużą pracę domową, aby odczarować restaurację.
- Brak stałego menu. Kucharze przychodzą i odchodzą. W idealnej sytuacji, warto mieć jednego, który zadba o stałość menu. Jednak w życiu zdarza się tak, że zmiany na tym stanowisku mogą pociągać za sobą zmianę w podniebieniach klientów. Utrzymanie stałej jakości posiłku i pewnej przewidywalności menu pozwala budować rzeszę stałych klientów.
- Przerośnięte ego właściciela. Wiele razy słyszałam słowa padające z ust różnych ludzi: "Moim marzeniem jest posiadanie własnej restauracji". Wiele z tych osób uważa, że jest to proste zajęcie, a ich talent kulinarny skrywany w zaciszu domowej kuchni wystarczy. Program Magdy Gessler świetnie unaocznia tą kwestię.
- Brak promocji. Otwarcie restauracji i zrobienie przysłowiowego: "Taaaadddaaammm" nie wystarczy. Klienci powinni się dowiedzieć o nowym punkcie. Sposób dotarcia do nich jest zależny od liczby miejsc, lokalnej konkurencji, liczby stałych klientów, etc.
- Brak wartości dostarczanej przez restaurację. Jest to bardzo subiektywna kwestia. Każdy klient patrzy na restaurację przez pryzmat własnych doświadczeń, jednak jedno jest pewne - jeśli rachunek przewyższa wartość dostarczaną przez restaurację - nie jest dobrze.
- Brak czystości. Jedna z podstaw! Jeśli zaniedba się tą ważną kwestię można być niemal w 100% pewnym, że wydało się ostatni rachunek klientowi, który do nas nie wróci.
- Niewłaściwe wykorzystanie potencjału restauracji. Serwowanie posiłków to nie wszystko! Catering, imprezy okolicznościowe, imprezy tematyczne, warsztaty kulinarne, promocje, transmisje sportowe, degustacje... Lista aktywności jest długa. Wystarczy się skupić i wybrać pola działalności, na których da się zebrać kolejnych klientów.
Dominika Maciejak, trener biznesu, autorka bloga Skillpoint.com.pl
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

