8 największych błędów restauratorów
Rozpoznanie, program naprawczy, zmiana mentalności właścicieli restauracji i personelu - to plan ratunkowy dla wielu restauracji.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Polacy pokochali "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler. Na stronie programu można wyczytać: "Właścicielom restauracji potrzebna jest natychmiastowa pomoc. Wtedy pojawia się Ona, symbol sukcesu w tej branży – Magda Gessler. Czy zdoła zaledwie przez cztery dni wyciągnąć upadający lokal z tarapatów?"
Cztery dni to stosunkowo niedługi czas aby odmienić restaurację, która często boryka się z szeregiem trudności. Rozpoznanie sytuacji, wdrożenie programu naprawczego, zmiana mentalności właścicieli restauracji i personelu, zadowolenie klientów odmienionej restauracji. A może wcale nie trzeba Magdy Gessler, aby zrozumieć restauracyjne podstawy? Przedstawiamy podstawowe błędy restauratorów.
- Niewystarczająca liczba badań rynkowych przeprowadzanych przed otwarciem. Restauratorzy zbyt słabo znają swoją konkurencję i nie określają swojej unikalnej oferty, odróżniającej ich od reszty. Często na rynku pojawia się po prostu kolejna restauracja na nasyconym rynku.
- Bariery psychologiczne. Pewne lokalizacje w świadomości społecznej są "przeklęte". Otwieranie restauracji w miejscu, w którym serwowano wcześniej niedobre jedzenie, rodzi ryzyko oporów klientów do nowego miejsca. Właściciele mogą mieć do odrobienia dużą pracę domową, aby odczarować restaurację.
- Brak stałego menu. Kucharze przychodzą i odchodzą. W idealnej sytuacji, warto mieć jednego, który zadba o stałość menu. Jednak w życiu zdarza się tak, że zmiany na tym stanowisku mogą pociągać za sobą zmianę w podniebieniach klientów. Utrzymanie stałej jakości posiłku i pewnej przewidywalności menu pozwala budować rzeszę stałych klientów.
- Przerośnięte ego właściciela. Wiele razy słyszałam słowa padające z ust różnych ludzi: "Moim marzeniem jest posiadanie własnej restauracji". Wiele z tych osób uważa, że jest to proste zajęcie, a ich talent kulinarny skrywany w zaciszu domowej kuchni wystarczy. Program Magdy Gessler świetnie unaocznia tą kwestię.
- Brak promocji. Otwarcie restauracji i zrobienie przysłowiowego: "Taaaadddaaammm" nie wystarczy. Klienci powinni się dowiedzieć o nowym punkcie. Sposób dotarcia do nich jest zależny od liczby miejsc, lokalnej konkurencji, liczby stałych klientów, etc.
- Brak wartości dostarczanej przez restaurację. Jest to bardzo subiektywna kwestia. Każdy klient patrzy na restaurację przez pryzmat własnych doświadczeń, jednak jedno jest pewne - jeśli rachunek przewyższa wartość dostarczaną przez restaurację - nie jest dobrze.
- Brak czystości. Jedna z podstaw! Jeśli zaniedba się tą ważną kwestię można być niemal w 100% pewnym, że wydało się ostatni rachunek klientowi, który do nas nie wróci.
- Niewłaściwe wykorzystanie potencjału restauracji. Serwowanie posiłków to nie wszystko! Catering, imprezy okolicznościowe, imprezy tematyczne, warsztaty kulinarne, promocje, transmisje sportowe, degustacje... Lista aktywności jest długa. Wystarczy się skupić i wybrać pola działalności, na których da się zebrać kolejnych klientów.
Dominika Maciejak, trener biznesu, autorka bloga Skillpoint.com.pl
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...