Sezon ogródkowy
Pizzeria, bar sushi, kawiarnia. Lokal gastronomiczny z letnim ogródkiem zarabia więcej. Podpowiadamy jak założyć go zgodnie z prawem.
Wiosna zagościła na stałe, co sprzyja spotkaniom towarzyskim na świeżym powietrzu. Ogródki gastronomiczne to świetny sposób na przyciągnięcie klientów. Pierwsze sezonowe ogródki można już zauważyć na początku kwietnia, a z ulic znikają dopiero w październiku.
- Decydując się na uruchomienie ogródka letniego, musimy mieć na uwadze, że ma to sens jedynie wtedy, gdy nasi klienci będą się w nim dobrze czuć i będą chcieli do niego wracać. Nie każdy lokal ma ciekawe zaplecze czy też odpowiednią ilość miejsca. W takim przypadku, lepiej zrezygnować z takiego przedsięwzięcia. W przypadku otwierania ogródka letniego w restauracji należącej do sieci gastronomicznej, bardzo ważne jest utrzymanie jednolitego standardu we wszystkich lokalach. Z doświadczenia wiem, że największe trudności mają przedsiębiorcy, którzy otwierają ogródek po raz pierwszy – mówi Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu sieci pizzerii Da Grasso, menedżer ds. rozwoju sieci.
Formalności
Na uzyskanie wszelkich pozwoleń potrzebujemy od 2-3 miesięcy. Jeśli chcemy otworzyć ogródek w konkretnym miejscu, musimy dowiedzieć się do kogo należy pas zieleni, na którym chcemy postawić ogródek. Mogą to być, np. władze danej dzielnicy lub Zarząd Dróg Miejskich. Kiedy za pas zieleni jest odpowiedzialny ZDM, przedsiębiorca - właściciel lokalu musi wykonać projekt tymczasowej organizacji ruchu i zamówić podkłady geodezyjne w Wydziale Geodezji i Kartografii. W załączniku do wniosku zamieszcza się szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, które może wykonać samodzielnie, korzystając z usług firmy projektowej.
Ważne jest stworzenie wizualizacji, opisu materiałów konstrukcyjnych i sposobu montażu. Takie informacje przekazuje wraz z oświadczeniem właściciel lokalu, który już wcześniej uzgodnił szczegóły z firmą instalującą ogródek. Następnie należy zanieść projekt do Wydziałowego Ruchu Drogowego wraz z wnioskiem o opinię. Kolejnym krokiem jest złożenie projektu w Zarządzie Dróg Miejskich. Po otrzymaniu opinii z tych instytucji, przedsiębiorca składa projekt w biurze Inżyniera Ruchu. Pozytywne zaopiniowanie skutkuje oddaniem całego zbioru dokumentów do ZDM z prośbą o wydzierżawienie danego terenu. Ponadto trzeba złożyć oświadczenie o nie utrudnianiu funkcjonowania sąsiednich lokali, informację o powierzchni reklamowej, która znajduje się na parasolach oraz zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarczej lub KRS. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

