Lokal dobrze oznakowany
Podpowiadamy jaki wybrać szyld, kaseton lub neon, aby wyróżnić się spośród konkurencji.
Nietrudno jest wyróżnić swój sklep na osiedlu, gdzie nie działa zbyt dużo punktów handlowych i usługowych. Inaczej jest natomiast w miejscach, gdzie każdy kolejny lokal to nasza konkurencja. Trzeba zatem wykazać się kreatywnością i dobrym gustem, bo szyld to wizytówka naszej firmy.
- Rodzaj oznakowania placówki zależy od czynników branżowych, specyfiki działalności oraz od warunków środowiskowych. Dobre rozpoznanie i pogodzenie ze sobą tych trzech uwarunkowań zaowocuje oznakowaniem dobranym „na miarę”. Przed doborem reklamy musimy zwrócić uwagę na miejsce, target i cel oznakowania. W tym celu zadajmy sobie kilka pytań – podpowiada Marek Truszkowski, właściciel NeoBrand, firmy specjalizującej się w wykonywaniu m.in. kasetonów reklamowych i podświetlanych liter.
Coraz większa liczba punktów handlowych i usługowych działa w ramach sieci, co przekłada się na mniejszą kreatywność ich właścicieli w zakresie oznakowania lokalu. – W przypadku branży spożywczej oznakowanie sklepów sieciowych zostało zunifikowane. Właściciele niezrzeszonych punktów upodobali sobie natomiast raczej krzykliwe, bardzo jasne oraz kontrastowe kolorystycznie kasetony i podświetlane logotypy. Takie oznakowanie ma wywołać u klienta impuls zakupowy i skojarzenie typu „właśnie w tym miejscu zrobisz swoje zakupy tanio i szybko” – wyjaśnia Marek Truszkowski.
Inaczej jest w branży gastronomicznej. Jeżeli pod pojęciem restauracja rozumiemy wykwintne miejsce, gdzie możemy zjeść wystawną kolację, to oznakowanie takiego miejsca powinno być czytelne, ale zarazem subtelne i wysmakowane. Wygląd zewnętrzny jest w rozumieniu klientów zapowiedzią tego, co znajdą w środku, jak zostaną obsłużeni i czym poczęstowani.
- W przypadku restauracji jak najbardziej poprawne jest użycie do produkcji oznakowania materiałów ekskluzywnych, takich jak stal nierdzewna, mosiądz, materiały metalowe szczotkowane, polerowane bądź kute. Niektóre restauracje pragnąc podkreślić swoją długoletnią tradycję stosują neony szklane, które mimo że technologicznie “trącą myszką” mają swój urok i czar – dodaje właściciel NeoBrand.
Restauracje lifestylowe, adresowane do osób młodych, podążających za modą mają wolną rękę w kwestii oznakowania. Każdy chwyt jest dozwolony, jeżeli wyróżni pozytywnie lokal w natłoku innych restauracji. Właściwy dobór szyldu nie zawsze wymaga specjalistycznej porady. – Różnice między stylistyką oznakowania salonu pogrzebowego i solarium same się nasuwają – podaje przykład Truszkowski.
Neon jak winyle
W nagranych w latach 70. filmach Barei symbolem miasta stały się wszechobecne neony. Po ponad 20 latach większość z nich zniknęła z miejskiego krajobrazu. Nie odeszły jednak całkowicie do lamusa, wprost przeciwnie, przeżywają drugą młodość.
- Tak samo jak miłośnicy płyt winylowych uznają ich wyższość nad cyfrowym zapisem muzyki, tak samo spora grupa naszych klientów uważa neony za formę przestarzałego technologicznie oznakowania, ale za to “z duszą”. Neony tradycyjne jednoznacznie kojarzą się z minioną epoką – z neonami Społem lub barów mlecznych, ale w niektórych przypadkach powiązanie marki z minionym czasem jest ze wszech miar pozytywne i poszukiwane – komentuje marek Truszkowski.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


