Handel z komórki

Aplikacje mobilne to coraz silniejszy trend w handlu. Ale część firm wciąż nie ma szans wejść na rynek m-commerce. Dlaczego?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
W ciągu ostatniego roku podwoił się dochód z transakcji mobilnych w Polsce. Nasz kraj zajmuje obecnie 3. miejsce w Europie pod względem wzrostu wielkości dochodów z handlu mobilnego. Według badania „zanox Mobile Performance Barometer 2014”, wyprzedzamy takie kraje, jak Niemcy, Francja, Hiszpania czy Włochy.
Technologie mobilne zmieniły sposób, w jaki konsumenci kupują w sieci. Efektem tego jest dynamiczny rozwój reklamy internetowej tworzonej na potrzeby smartfonów i tabletów oraz firm z sektora e-commerce. W ciągu zaledwie jednego roku średnia wartość dochodów z transakcji mobilnych przeprowadzonych na terenie Europy wzrosła aż o 95 proc. Największy wpływ na tę zmianę miał sektor turystyczny, który jest obecnie najważniejszą gałęzią handlu mobilnego ze średniorocznym wzrostem dochodów na poziomie 185 proc.
– Co ciekawe, najlepiej pod tym względem radzi sobie Polska, w której dochody z tego typu transakcji wzrosły aż o 1000 proc. Wpływ na to miało przede wszystkim upowszechnienie takich urządzeń, jak smartfony czy tablety – mówi Tomasz Karolak, Country Manager w zanox Polska.
W handlu mobilnym radzą sobie też przedsiębiorcy z branż takich, jak finanse, ze wzrostem na poziomie 185 proc, telekomunikacja –114 proc. oraz handel detaliczny – 81 proc.
A jednak ciągle jeszcze mobilne technologie pozostają poza zasięgiem wielu polskich firm. W opinii 46 proc. właścicieli i menedżerów sklepów internetowych, strony oraz aplikacje mobilne są po prostu za drogie. Tak wynika z badania „M-commerce w praktyce 2014”, w której wzięli udział przedstawiciele sklepów internetowych oraz firmy zatrudniające powyżej 50 pracowników.
Kolejnym problemem, na który wskazują respondenci, jest duża ilość czasu potrzebnego na wdrożenie rozwiązań mobilnych. Podobnie jak rok temu, uwagę na to zwraca 40 proc. właścicieli e-sklepów. Przeszkodą są również duże nakłady pracy, konieczne do zaprojektowania i stworzenia mobilnej wersji sklepu lub dedykowanej aplikacji sprzedażowej.
– Niestety część polskich przedsiębiorców nadal uważa, że rozwiązania mobilne mają marginalne znaczenie – mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu platformy mGenerator.pl. – Takie założenie jest błędne i świadczy o nieznajomości potrzeb rynku, gdyż liczba użytkowników mobilnych stale rośnie. Już dziś 44 proc. Polaków posiada smartfony. Oczywiście, urządzenia te z roku na rok są coraz szybsze oraz posiadają coraz większe ekrany, jednak strona mobilna lub aplikacja zawsze będą łatwiejsze w obsłudze, niż te standardowe witryny projektowane z myślą o komputerach. Mitem jest również wysoki koszt wdrożenia takich rozwiązań czy też pracochłonność.
Przedstawiciele mGeneratora.pl twierdzą jednak, że wdrażanie mobilnych platform sprzedaży na większą skalę jest tylko kwestią czasu. Z badań prowadzonych przez portal wynika, że tylko 35 proc. badanych, nie posiadających jeszcze strony mobilnej lub dedykowanej aplikacji, stwierdziło, że wdroży je w ciągu roku lud dwóch lat. 16 proc. respondentów planuje zrobić to w ciągu najbliższych 3 miesięcy. - Właściciele zaczęli dostrzegać szansę, jaką jest pozyskanie klientów mobilnych oraz korzyści finansowe, jakie mogą dzięki temu odnieść – mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl.
(gum)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...