Konferencja na medal
Firmy organizujące konferencje i szkolenia mogą przebierać spośród tysięcy ofert. Sprawdziliśmy, co decyduje o wyborze danego obiektu.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego na rynku działa ponad 3,6 tys. obiektów szkoleniowych. Konkurencja każdego roku staje się coraz większa, dlatego potrzebna jest promocja. Przeważa reklama w internecie, szczególnie zgłoszenie obiektu do bazy systemów rezerwacyjnych, takich jak booking.com czy hrs.pl. Nieocenione są pozytywne rekomendacje dotychczasowych klientów. To jednak nie wystarczy. Właściciele sal szkoleniowych i konferencyjnych inwestują w coraz lepsze wyposażone, a także poszerzają swoją ofertę o nowe usługi, np. SPA, saunę, kręgielnię w celu przyciągnięcia klientów. Na podstawie raportu opracowanego m.in. przez portal salebiznesowe.pl dowiadujemy się, jak odnaleźć się na tym konkurencyjnym rynku.
Większość szkoleń i konferencji organizowanych jest przez małe i duże przedsiębiorstwa (27 proc.). Najczęściej są to firmy zajmujące się usługami finansowymi (53 proc.) oraz edukacją (49 proc.). Istotnym przedsięwzięciem jest zainwestowanie w sprzęt audiowizualny, WiFi oraz miejsca do spędzenia wolnego czasu. Jest to związane z faktem, że wynajmujący chcieliby, aby zaproszeni przez nich goście mogli zintegrować się, na przykład w ogródku z grillem lub przy karaoke albo zrelaksować w strefie SPA. Dla 51 proc. respondentów decydująca jest lokalizacja. Firmy wybierają miejsca ulokowane w województwie, z którego pochodzą. Jednak w przypadku słabo rozwiniętej infrastruktury, decydują się na inne części Polski. Wynika to raczej ze względów prestiżowych. Wtedy odległość nie odgrywa już takiego znaczenia. Przy tak dużej konkurencji jednym z głównych powodów wyboru danego miejsca są koszty. Najczęściej proponowaną ceną organizacji szkolenia jest ta w przedziale od 2 do 4 tys. zł, natomiast organizacja konferencji to koszt 5-10 tys. zł.
W krakowskim hotelu Krakus za 4 godziny wynajmu sali konferencyjnej zapłacimy 200 zł. W cenę wynajmu wliczony jest ekran oraz flipchart. Jeśli jednak chcemy skorzystać z rzutnika multimedialnego, musimy za niego dopłacić 150 zł. Z badania wynika, że firmy zwracają też uwagę na liczbę sal dostępnych w obiekcie. Wzrósł odsetek preferowanej liczby sal z 1-2 do 3-4. Ponad 40 proc. ankietowanych odpowiedziało, że najczęściej organizuje konferencje na 30 osób. Właściciele firm najczęściej na organizację konferencji, szkoleń i targów decydują się w okresie między wrześniem a październikiem oraz między marcem a czerwcem. Natomiast preferowane dni to wtorki, środy lub czwartki.
(an)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


