Jaka reklama się opłaca?
Gdzie warto się reklamować? W internecie, w prasie, w kinie? Wszystko zależy od wieku odbiorcy.
Ze zrealizowanego w styczniu 2015 roku przez IRCenter raportu „Badanie zaufania do źródeł reklamy” wynika, że spośród źródeł reklamy, największym zaufaniem darzymy rekomendacje znajomych (64 proc.), najmniejszym zaś mailingi z reklamami (8 proc.). Zaufanie do różnorodnych form reklamy jest jednak odmienne w zależności od wieku.
- Sprawdziliśmy, które spośród 12 wybranych form reklamy wzbudzają zaufanie poszczególnych grup wiekowych. Dzięki temu możemy określić, kto zaufa przekazowi nadanemu w kinie i kto przychylnie spojrzy na markę sponsorującą np. wydarzenie sportowe, a do jakich odbiorców zaadresować mailing. To cenne informacje z punktu widzenia klientów i reklamodawców – mówi Weronika Niżnik, Digital Research Manager w IRCenter.
Młodzież w wieku studenckim (do 24 roku życia), częściej niż inne grupy deklarują zaufanie do reklam na ekranie – zarówno w telewizji, jak i w internecie czy w kinie przed seansem. Grupa ta jest także bardziej przychylna bilbordom na mieście. Młodzi są również najlepszymi odbiorcami sponsoringu wydarzeń oraz informacji, które znajdują na forach internetowych. Być może dlatego, że często rozmawiają w tej przestrzeni z tymi samymi osobami przez dłuższy czas, poznając je bliżej i w konsekwencji budując wzajemne zaufanie.
Młodzi dorośli w wieku 25–34 lata zwracają się w stronę rekomendacji znajomych. To w ich przypadku wzajemne polecenia produktów mają największe znaczenie. W grupie tej wzrasta też znacząco zaufanie do stron producentów, z których młodzi dorośli czerpią wiarygodne ich zdaniem informacje. Grupa określana jako dorośli (35–44 lata), podobnie do młodych dorosłych, ma wyższy niż przeciętnie poziom zaufania do stron producentów. Wyróżnia ich natomiast przede wszystkim rosnące zaufanie do artykułów w prasie. Z kolei poniżej średniej spada w tej grupie zaufanie do reklam w telewizji i w kinie.
W przypadku osób dojrzałych wiekiem (45–55 lat) jeszcze silniej zyskują na znaczeniu artykuły w prasie. Co charakterystyczne, osoby te są najbardziej pozytywnie nastawione do programów z produktami lokowanymi. Tego typu reklamy cieszą się również zaufaniem najstarszej przebadanej grupy wiekowej (+55 lat). W ich przypadku wzrasta także znaczenie prasy – osoby te cenią sobie zarówno artykuły jak i reklamy, które znajdą w gazetach.
- Badanie pozwoliło zaobserwować ogólny trend, zgodnie z którym młodsi konsumenci są bardziej ufni w stosunku do reklam powiązanych z nowymi technologiami jak internet, mailing, czy reklama w kinie, zaś u starszych większe zaufanie budzą prasa i programy z produktami lokowanymi – podsumowuje Weronika Niżnik, Digital Research Manager w IRCenter.
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

