Biznes godny zaufania

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Franczyza to z zasady sprawdzony pomysł na biznes. Sieci, które nie są w stanie zaoferować partnerom pewnego i zyskownego pomysłu na biznes, znikają z rynku. Przekonał się o tym w ostatnim czasie właściciel salonów fotodepilacji Nomasvello, który został wykluczony z Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Trudno uwierzyć, aby marka z tak nadszarpniętym wizerunkiem miała jeszcze kiedykolwiek szansę odnieść franczyzowy sukces.

Przykład hiszpańskiej sieci pokazuje, że o wizerunek należy dbać nie tylko na etapie poszukiwania franczyzobiorców. To, jak układa się współpraca z partnerami, ma w dłuższej perspektywie znacznie większy wpływ na wizerunek firmy. Zgodnie z ideą franczyzy, partner może liczyć na wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności. Franczyzobiorcy oczekują aktywności, dlatego zadaniem franczyzodawcy jest rozwijanie sieci i dbanie o jakość współpracy z partnerami, a nie tylko o należne honorarium. Coroczne konferencje, rada franczyzobiorców, narzędzia wspierające sprzedaż czy szkolenia to przykłady działań, które coraz częściej oferują sieci swoim franczyzobiorcom. Firmy coraz chętniej się tym również chwalą, choć ta umiejętność przychodzi franczyzodawcom znacznie wolniej.

Franczyzodawcy z pewną dozą nieśmiałości stawiają swoim przyszłym partnerom warunki i wymagania, jakby nie do końca wierząc w siłę swojej marki. Rynek natomiast wymusza zmianę tej postawy. Silna konkurencja i stale rosnąca liczba firm franczyzowych sprawiła, że muszą one się wyróżnić, aby zwrócić na siebie uwagę przyszłych partnerów.

To, co wyróżnia firmy franczyzowe i świadczy o ich wizerunku, to znane logo. Jednak znajomość marki nie musi oznaczać znajomości sieci franczyzowej, która się pod tą marką rozwija. Nawet jeśli marka jest rozpoznawalna i dobrze kojarzona przez klientów, nie musi być znana jako pomysł na biznes, który można kupić. Dlatego najważniejsze, aby potencjalni franczyzobiorcy mieli szanse dowiedzieć się o możliwości współpracy.

W pracy nad wizerunkiem firmy franczyzowej ważne jest, aby komunikacja oferty odbywała się wielokanałowo. Franczyzobiorcą może bowiem zostać jeden z klientów albo zupełnie niezwiązany dotychczas z branżą przedsiębiorca. Dlatego do współpracy należy zachęcać na wiele sposobów – począwszy od promocji w sklepie, przez stronę internetową po media zewnętrzne i targi franczyzy.

W Polsce działa blisko tysiąc sieci franczyzowych, a to oznacza, że w każdej branży jest co najmniej kilku, jeśli nie kilkudziesięciu potencjalnych konkurentów. Do tej grupy należy doliczyć kolejnych spoza branży, którzy będą kusić podobną kwotą inwestycji. Z gąszcza ofert franczyzobiorca wybierze tę, która zwróci jego uwagę i zrobi na nim dobre wrażenie.

To, jak zostaną zbudowane relacje z franczyzobiorcami, będzie miało znaczący wpływ na wizerunek sieci. We franczyzie obie strony pracują na wspólny sukces, a zadowolony franczyzobiorca to najlepsza reklama sieci i zachęta dla przyszłych partnerów. Powinni o tym pamiętać wszyscy ci, którym zależy, aby biznes utrzymać na wysokich obrotach przez wiele lat. 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €