Przedsiębiorcy muszą uważać z reklamą
Zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Posłowie zaakceptowali w piątek dwie z czterech senackich poprawek do znowelizowanej 23 maja 2002 r. ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zgodnie z jedną z nich nowela wejdzie w życie po czterech miesiącach od ogłoszenia, a nie jak pierwotnie przyjął Sejm od 1 stycznia 2003 r.
W myśl ustawy przedsiębiorcy, którzy nie informują rzetelnie klientów o towarze, zachęcają do kupna nieuczciwą reklamą, będą dodatkowo odpowiadać. Praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów może zakazać im prezes UOKiK. Przedsiębiorca odpowiada za niezależnie od odpowiedzialności, jaką przewidują inne przepisy, w tym o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, która pozwala prezesowi UOKiK jedynie pozywać nieuczciwe firmy do sądu.
Teraz prezes będzie mógł zakazać (na wydanie takiej decyzji ma dwa miesiące) firmom: udzielania klientom nierzetelnej i niepełnej informacji o towarze (usłudze); mylącej reklamy; stosowania nadal niedozwolonych klauzul w umowach, wpisanych do rejestru UOKiK. Od decyzji prezesa UOKiK będzie można odwołać się do Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (chodzi o obecny Sąd Antymonopolowy, nowela zmienia jego nazwę). (...)
Więcej: Hanna Fedorowicz, Rzeczpospolita, 9 lipca 2002, „Prawo co dnia”Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...