Ładnym kobietom dają częściej

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Crowdfunding to forma pozyskiwania kapitału od użytkowników internetu na przedsięwzięcia społecznościowe, charytatywne oraz biznesowe. Pomysłodawca zazwyczaj pozostawia sobie kontrolę nad przedsięwzięciem, starając się pozyskać poprzez portal crowdfundingowy do 50 proc. kapitału potrzebnego na rozpoczęcie działalności, oferując zazwyczaj do 50 proc. udziałów. Ponieważ zwykle jeden udział w danym przedsięwzięciu można kupić za przysłowiowe grosze, bardzo łatwo zostać udziałowcem nowo powstającej firmy (start-up) lub wesprzeć nową inicjatywę dobroczynną. Jeśli chodzi o anglojęzyczne platformy służące do realizacji tego rodzaju projektów, to najpopularniejszy jest Kickstarter. Wśród portali polskojęzycznych są m.in. Beesfund oraz CrowdAngels.

Jeśli ktoś ma naprawdę niezły pomysł na biznes, a brak mu środków na jego rozkręcenie, crowdfunding może być naprawdę ciekawym rozwiązaniem problemu. A co zrobić, by przyciągnąć dawców kapitału? Z najnowszych doniesień naukowców wynika, że trzeba być najlepiej… białym, szczupłym i atrakcyjnym fizycznie osobnikiem.

Badacze z Hong Kong University of Science and Technology, Narodowego Uniwersytetu w Singapurze (National University of Singapore) oraz Uniwersytetu Technologicznego Nanyang w Singapurze (Nanyang Technological University) przyjrzeli się dokładnie temu, w jaki sposób użytkownicy serwisu pożyczkowego Kiva podejmują decyzję, co do tego, komu powierzą swoje pieniądze. Na początek naukowcy stworzyli bazę profilów użytkowników serwisu, a cztery osoby z dwóch kontynentów oceniały ich (użytkowników) atrakcyjność fizyczną.

Następnie naukowcy przeanalizowali dziesiątki tysięcy umów zawartych w wybranym miesiącu. Pożyczka średniej wielkości udzielana poprzez serwis Kiva wynosi 700 USD. Okazało się, że białe, szczupłe, atrakcyjne osoby uzyskiwały bonus w postaci 60 USD. Tymczasem osoby z nadwagą lub o ciemnym kolorze skóry miały problemy z uzyskaniem pożyczek (brakowało im średnio 40-65 USD). Okazało się także, że internauci preferują pożyczanie kobietom oraz osobom z najbiedniejszych regionów świata.

Co ciekawe, azjatyccy naukowcy przeanalizowali również to, czy pożyczenie na portalu Kiva pieniędzy osobie białej i atrakcyjnej podnosi szanse na odzyskanie kapitału. Okazało się, że nie.

Bardzo podobne wyniki badań o zbieraniu kapitału przez Internet uzyskali Nichola Raihani z University College of London oraz Sarah Smith z University of Bristol. Ta dwójka badaczy przeanalizowała profile osób, które zbierały środki na dowolne cele przy okazji startu w imprezie biegowej London Virgin Marathon. Okazało się, że ci biegacze, którzy byli atrakcyjni fizycznie, zbierali 300 USD powyżej średniej, a donatorzy płci męskiej szczególnie hojnie obdarowywali ładne, białe kobiety. Raihani i Smith doszli do wniosku, że profile biegaczek, poprzez które starały się one pozyskać kapitał, stały się dla darczyńców swego rodzaju areną zmagań o przyciągnięcie uwagi atrakcyjnej kobiety.

I jeszcze jeden dowód na to, że w świecie internetu warto być atrakcyjną kobietą. Grupa naukowców pod wodzą T. Franklina Waddella z Pennsylvania State University oraz Jamesa Ivory’ego z uczelni Virginia Tech przebadała kilka miesięcy temu zachowania ludzi grających w „World of Warcraft”. Gracze chętniej udzielali pomocy tym, którzy mieli na awatarach (wirtualnych profilach stworzonej postaci) zdjęcia i wizerunki atrakcyjnych osób. Co ciekawe, jeśli kobiety wybierały męskie postaci, to otrzymywały od innych graczy mniejszą pomoc, niż mężczyźni, którzy wybrali awatar zgodny ze swoją płcią.

Wniosek? W wirtualnym świecie opłaca się być tylko białą, ładną kobietą (nawet, jeśli się nią naprawdę nie jest).

Portal Skarbiec.Biz – niezależny serwis o prawie, finansowaniu i gospodarce

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €