Roma Gąsiorowska: Zarabiam poza show-biznesem

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Aktorzy to mają klawe życie. Grają sobie w filmach lub serialach i zarabiają duże pieniądze za uśmiechanie się przed kamerą.
Rzeczywistość wygląda inaczej. Przede wszystkim aktorstwo to nie jest pewny zawód – dziś masz pracę, jutro nie. A jeśli chodzi o pieniądze… Proszę mi uwierzyć, to w dużej mierze mocno przesadzone opinie. Zdarza się, że zarobimy dużo – zwykle jednorazowo, ale bywają takie miesiące, że musimy pożyczać pieniądze, żeby zapłacić rachunki. Dlatego każdy rozsądny aktor szuka innego zajęcia. Ten zawód jest bardzo przyjemny, ale też frustrujący.

Dlatego trzy lata temu otworzyła pani studium aktorskie „aktoRstudio”?
Nie do końca tak było. Nie robię tego tylko dla pieniędzy. Póki co do interesu cały czas dokładam. W moim przypadku aktorstwo zawsze było jednym z wielu innych zajęć twórczych. Wcześniej, jakieś 8 lat temu, założyłam ze znajomymi Stowarzyszenie Twórców Sztuk Wszelkich. Wtedy to powstała idea interdyscyplinarnej pracowni twórczej, gdzie artyści z różnych dziedzin sztuki mogą wymieniać się doświadczeniami i wspólnie tworzyć dzieła. Stylizowałam sesje foto, robiłam kostiumy do offowych przedstawień, postanowiłam, że będę projektować. Powstała moja odzieżowa marka Stara Bardzo, krok po kroku realizowałam swój plan. Kolejnym krokiem była szkoła aktorska. Uznałam, że moje doświadczenie i warsztat, który wypracowałam jest na tyle interesujący, że warto się nimi podzielić. Oczywiście nie uczę sama. Zebrałam ludzi, których szanuję i uważam za świetnych aktorów i zrobiłam z nich… pedagogów (śmiech). Wśród mojej kadry są m.in.: Małgosia Buczkowska, Przemysław Bluszcz, Piotr Głowacki, Iza Kuna, Marieta Żukowska, Joanna Niemirska, Lech Lichota, Rafał Mohr, Krzysztof Ogłoza. Pracując w zawodzie widzę, jak bardzo potrzeba edukacji w naszym fachu.

Studium aktorskie to niejedyny pani biznes.
Poszerzyłam działalność biznesową o projekt „Art-house”, który ruszył w marcu i po przerwie wakacyjnej, już na jesieni, będzie miał bardzo konkretny program. Art-house to miejsce dla ludzi kreatywnych, które poszerza horyzonty. To jednocześnie szereg warsztatów, tzw. teatr fizyczny, dance hall, musical vocal itd. Pracuję też nad otwarciem klubokawiarni ze sceną (pewnie na wiosnę przyszłego roku) i modowym concept storem, czyli miejscem unikatowym, w którym będą propozycje nieosiągalne w żadnym innym miejscu. Oczywiście, nie robię tego wszystkiego sama – mam ekipę odpowiednio dobranych ludzi.

Z projektowania ubrań całkowicie pani zrezygnowała?
Wręcz przeciwnie. Wprawdzie w tym momencie, z racji wzmożonych obowiązków domowych i zawodowych modowo trochę przystopowałam. Zabieram się za to na świeżo, po ogarnięciu innych tematów. Na wiosnę, na otwarcie concept store planuję nową kolekcję. Zamierzam otworzyć butik, w którym będą sprzedawane ubrania moich projektów oraz innych marek wybranych przeze mnie. Patrzę na moje pomysły w szerszym kontekście – zależy mi na połączeniu ich wszystkich w domu artystycznym art house. Dzięki art-house rodzice będą mogli spędzić czas kreatywnie z dziećmi, znajdując zajęcia zarówno dla nich, dla młodzieży, jak i dla siebie. Na scenie będziemy realizować małe formy z pogranicza dziedzin sztuki, to będzie wyjątkowe miejsce. Chcę propagować dobrą kulturę dla tych, którzy mają otwarte serca i głowy na sztukę oraz rozwój osobisty.

Rozmawiała Beata Rayzacher

Fragment wywiadu opublikowanego w numerze 7/2015 miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Beata Rayzacher
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €