Ceny na widoku
Zmiany przepisów dotyczących zasad uwidaczniania cen towarów i usług
Dnia 19 lipca 2002 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobów oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży [Dz. U. z 2002 r., nr 99, poz. 894].
Zgodnie z rozporządzeniem towary oferowane w miejscu sprzedaży powinny być opatrzone informacjami wskazującymi ich nazwy handlowe, ceny oraz jednostki miar, do których odnoszą się uwidocznione ceny. W przypadku towarów podobnych należy umieścić również nazwę producenta oraz inne informacje identyfikujące dany produkt. Także na towarach znajdujących się w miejscach wystawowych konieczne jest uwidocznienie cen. Wywieszki muszą być widoczne dla każdego kupującego, bezpośrednio przy towarach lub w ich bliskości.
Rozporządzenie odnosi się również do przedsiębiorstw gastronomicznych, w których powinny być wywieszane cenniki zawierające ceny potraw, datę wystawienia, pełna nazwę potrawy lub wyrobu, określenie ilości nominalnej potrawy lub wyrobu. Reklamując towar (np. reklama telewizyjna, prasowa, prezentacje) należy podać także jego cenę, towary oferowane po cenach promocyjnych powinny być opatrzone ceną dotychczasową (skreśloną) oraz obniżoną.
Przepisy rozporządzenia odnoszą się także do zakładów świadczących usługi, stacji benzynowych. Przedsiębiorcy mają trzy miesiące na dostosowanie się do wymagań wynikających z rozporządzenia.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


