Nie taki biznesmen straszny, jak go malują

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jeszcze nie tak dawno przecież propaganda Polski Ludowej utożsamiała przedsiębiorczość ze źródłem kapitalistycznego zła. Niestety, przekonanie o gnuśności, egoizmie i nieuczciwości ludzi biznesu udało się zaszczepić opinii publicznej na tyle, że w wielu kręgach pokutuje ono do dziś.  Eksperci Forum Obywatelskiego Rozwoju i Polskiej Rady Biznesu postanowili sprawdzić, jak Polacy postrzegają rodzimych przedsiębiorców. Ich raport sugeruje, że ludzie biznesu odzyskują respekt społeczeństwa.

Transformacja ustrojowa otworzyła przed przedsiębiorczymi Polakami możliwość zakładania własnych firm i wchodzenie na drogę do bogactwa. Jednak ci, którym się to udało, nie zawsze byli pozytywnie oceniani przez rodaków. Jeszcze w 2003 roku, gdy CBOS pytał Polaków o ich ocenę przedsiębiorców, ponad połowa odpowiadała, że u podłoża rodzimej przedsiębiorczości leżą znajomości i powiązania z poprzednim systemem. Dwa lata później z badań Akademii Leona Koźmińskiego wyłaniał się równie kiepski wizerunek przedsiębiorcy. Ankietowani wskazywali, że to ludzie biznesu ponoszą winę za niskie płace, korupcję i wykorzystywanie pracowników. Mniej niż połowa badanych zgodziła się zaś z tezą, że przedsiębiorczość ma pozytywny skutek w postaci powstawania miejsc pracy i spadku bezrobocia.

 W 2013 roku Instytu GfK Polonia przedstawił ankietowanym tezy, z którymi mogli się zgodzić lub nie. Okazało się, że ponad 70 proc. uznaje przedsiębiorców za jednostki pożyteczne dla społeczeństwa. Skojarzenia z ludźmi biznesu dotyczyły zamożności, dobrego wykształcenia i dbałości o otoczenie. Naturalnie, znaczna część ankietowanych wciąż zarzucała pracodawcom zaniżanie wynagrodzeń i uwikłanie w politykę, jednak ogólny wizerunek był znacznie lepszy niż dekadę wcześniej.

Przedsiębiorców znacznie lepiej oceniają ludzie młodzi, a także ci, którzy mają z nimi do czynienia.
– Szczególnie zwraca uwagę różnica między ogólnymi opiniami Polaków na temat „przedsiębiorców”, a opinią na temat własnego pracodawcy. Okazuje się, że ocena dobrze znanego z codziennych doświadczeń własnego pracodawcy jest lepsza niż abstrakcyjnego „przedsiębiorcy”. Wskazuje to, że ogólny wizerunek „przedsiębiorców” jest gorszy od faktycznych doświadczeń Polaków z konkretnymi pracodawcami – twierdzi Aleksander Łaszek, ekspert FOR.

 Każdy przedsiębiorca powinien zdawać sobie sprawę z tego, że jego wizerunek nie sprowadza się wyłącznie do sposobu, w jaki jest postrzegany przez media, otoczenie biznesowe czy klientów. To oczywiście bardzo ważne, jednak w każdym przypadku pracę nad własnym wizerunkiem powinno się rozpoczynać od najbliższego otoczenia – bezpośrednich współpracowników i podwładnych. To oni są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o nas samych i mogą zapewnić cenną wiedzę na temat tego, co ewentualnie warto poprawić – dodaje Rafał Brzoska, twórca i właściciel marki InPost.

Najlepiej przedsiębiorców oceniają ludzie między 20 a 30 rokiem życia, a także osoby z wyższym wykształceniem i pracownicy umysłowi. Najgorzej biznesmeni wypadają w oczach bezrobotnych, emerytów i osób z wykształceniem podstawowym.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €