Biznes pokolenia Y
Trzech na czterech millenialsów myśli o własnej firmie. I to w najbliższej przyszłości.
Millenialsi (inaczej pokolenie Y) to ludzie urodzeni między latami 1980-1995. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady znacząco wpłyną na kształt światowej gospodarki. Będą stanowili aż 75 proc. globalnej siły roboczej. Już teraz w Polsce żyje 9 mln osób, które uznaje się za przedstawicieli pokolenia Millenialsów.
Właśnie takie osoby zostały przebadane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie home.pl. Okazuje się, że tyle samo kobiet co mężczyn (74 proc.) z pokolenia Millenialsów myśli o założeniu własnego biznesu. Prawie połowa ankietowanych pań (46 proc.) chciałaby to zrobić w dalszej przyszłosći (powyżej dwóch lat).
Do jakich branż ciągnie millenialsów? Chcą zajmować się handlem (12 proc.) i marketingiem, reklamą oraz public relations (6 proc.), działać w branży spożywczej (7 proc.), IT (6 proc.), kosmetycznej (5 proc.), odzieżowej (5 proc.) i turystycznej (3 proc.).
– Kobiety należące do pokolenia Y nie boją się ryzykować. Wbrew obiegowym opiniom, to własnie one w ciągu najbliższych lat zostaną przedsiębiorcami. Z pomocą przyjdą im nowe technologie, dzięki którym założenie dobrze prosperującego sklepu internetowego, bloga, oraz aplikacji będzie tanie i wygodne – mówi Marta Puczyńska, dyrektor działu marketingu i sprzedaży w home.pl.
Niewykluczone, że wielu spośród przyszłych przedsiębiorców zdecyduje się ograniczyć ryzyko biznesowe na starcie, otwierając własną firmę we franczyzie. Zakup licencji wypróbowanej marki to nie tylko sposób na samodzielną działalność, ale też na połączenie menedżerskich umiejętności z ulubioną dziedziną. Franczyzodawcy witają młodych kandydatów z otwartymi rękami.
– Mamy bardzo dobre doświadczenia z pracy z młodymi franczyzobiorcami. Ich energia i doświadczenie oraz ogromny zapał mogą zostać twórczo wykorzystane – Marcin Kruszyński, dyrektor Grupy Edukacyjnej 2BLC, rozwijającej franczyzową sieć Szkół Matematyki 2 plus 2.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


