Błędy w social media
Korzystasz z mediów społecznościowych? Za ich pośrednictwem kreujesz wizerunek swojej firmy? Sprawdź, czy robisz to dobrze.
Social media to dobry sposób na budowanie społeczności wokół marki. Pod warunkiem że będziemy unikać błędów, które skutecznie mogą zniechęcić potencjalnych klientów. Przedstawiam listę siedmiu błędów popełnianych w social media.
1. Opuszczenie. Lepiej skupić się na 2-3 serwisach, niż stworzyć profile na 20 różnych portalach, a później do nich w ogóle nie zaglądać. Nie ma chyba gorszej rzeczy w kontekście wizerunkowym, niż porzucenie jakiegoś profilu po kilku miesiącach aktywności. Zaglądający tam potencjalny klient może się zastanawiać, czy twoja firma upadła?
2. Ignorowanie. Tak samo jak w realu nie ignorujesz, gdy ktoś mówi tobie: „Cześć” , tak samo nie możesz ignorować, gdy ktoś pisze do ciebie w mediach społecznościowych. Nieważne, czy ta osoba pyta o koszt usługi, czy wyrażająca tylko zachwyt nad twoją ofertą. A już na pewno nie możesz ignorować negatywnych komentarzy czy wiadomości z informacją o jakimś problemie lub reklamacji.
3. Lenistwo. Przed publikacją czegokolwiek w social media warto poświęcić trochę wysiłku na pomyślenie, czy to będzie wartościowe dla odbiorców? Gdy nie masz akurat weny na stworzenie postu – lepiej nic nie publikować, niż zaśmiecać tablice twoich obserwatorów i fanów.
4. Okazywanie negatywnych emocji. Impulsywne dzielenie się statusami czy artykułami nie zawsze może wyjść nam na dobre. Publikowanie wpisów pod wpływem negatywnych emocji, bo np. klient cię zdenerwował i chcesz mu teraz dopiec, może negatywnie odbić się na wizerunku firmy i przestraszyć potencjalnych klientów.
5. Niedopowiedzenie. Co robisz, gdy widzisz na Facebooku link, ale nie wiesz de facto do czego? Klikasz go? Czy twoja ciekawość zostaje opanowana przez obawę przed niezidentyfikowanymi stronami, na których grasują wirusy? Dlatego jeśli już skracasz link do jakiejś strony, napisz co to jest i dlaczego to wrzucasz. Poza tym dzielenie się linkiem bez jakiegoś dodatkowego słowa wyjaśnienia wygląda na zwykły spam.
6. Zbytnia skromność. Dobry profil w social media jest twoją reklamą, dlatego powinien zawierać opis tego, czym twoja firma się zajmuje i jaka jest idea danego profilu. Sekcja informacyjna to tak naprawdę jedyne miejsce, gdzie możesz pochwalić się tym, co robisz bez posądzania o bycie natrętnym. Dlatego uzupełnij profil o wszystkie informacje o swojej firmie, działalności, marce, zamieść zdjęcia i linki do twojej strony internetowej.
7. Za dużo autopromocji. Wiadomo, że obecność w social media ma cele marketingowe… Ale pamiętaj, że social media nie rządzą się prawem tradycyjnych reklam. W mediach społecznościowych chodzi o interakcję. Pomyśl o tym, jakie informacje i posty będą przydatne dla twoich odbiorców. Bądź źródłem, a nie sprzedawcą. Powstrzymaj się przed wrzucaniem co chwila informacji na temat swoich usług czy produktów. To szybki sposób na to, żeby stracić fanów. Dużym błędem jest opowiadanie tylko o swojej marce. Bo czy w realu lubisz, gdy ktoś podczas rozmowy mówi tylko o sobie?
I jak, które z wymienionych błędów popełniasz?
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

