Array ( [article] => Array ( [pid] => 41999 [country] => pl [article_id] => 9749 [article_date] => 2016-05-12 [articletype_id] => 28 [article_title] => Interesy za granicą [article_intro] => Aż 42 proc. średnich i 40 proc. małych polskich przedsiębiorstw prowadzi swoje biznesy również poza granicami naszego kraju. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => Polscy przedsiębiorcy najczęściej współpracują z firmami z krajów sąsiadujących z Polską. Biznesy z Niemcami robi 60 proc. naszych firm, z Czechami i Litwinami 25 proc. [secret] => scrtk55e07128bf25bd012e5757e12d500ee7 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => interesy-granica [article_title_striped] => Interesy za granicą [dir] => my-company [article_text_photo] =>

Ile polskich średnich, małych i mikrofirm deklaruje, że sprzedaje swoje produkty i usługi poza granicami naszego kraju lub stamtąd je importuje? Z badania, które na zlecenie home.pl wykonał Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 42 proc. średnich, 40 proc. małych i 12 proc. mikroprzedsiębiorstw. Nie będzie chyba zaskoczeniem fakt, że polscy przedsiębiorcy zazwyczaj współpracują z podmiotami zarejestrowanymi na terenie Unii Europejskiej. Najczęściej współpracują z firmami z krajów sąsiadujących z Polską. Biznesy z Niemcami robi 60 proc. Polaków, z Czechami i Litwinami 25 proc. Niewiele mniej przedsiębiorców współpracuje z Francuzami (23 proc.), dalej w zestawieniu znalazły się firmy słowackie (19 proc.), belgijskie (17 proc.) i holenderskie (15 proc.).
– Dlatego prawie 30 proc. ankietowanych przedsiębiorców postanowiło zarejestrować firmową stronę internetową w domenie.eu – informuje Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. – Wprawdzie jeśli polska firma chce założyć swoją stronę WWW, nadal najczęściej wybiera domenę .pl, ale adres internetowy z końcówką .eu jest na drugim miejscu. Powód jest prosty. Rodzimi przedsiębiorcy, którzy chcą prowadzić swoje interesy z państwami będącymi członkami Unii Europejskiej, zdają sobie sprawę, że taka strona internetowa ułatwi im osiągnięcie tego celu.

Współpraca z podmiotami zagranicznymi sprawia też, że strony WWW polskich firm są coraz częściej wielojęzyczne. Aż 73 proc. badanych przedsiębiorstw deklaruje, że prowadzi je także w języku angielskim, 39 proc. – w niemieckim, 13 proc. – we francuskim, 4 proc. – we włoskim, 2 proc. – w hiszpańskim i litewskim.
Według danych EURid (Główny Rejestr domen .eu), w całej Europie zarejestrowano już około 4 mln domen .eu – mówi Marta Goc. – Zostały wprowadzone 10 lat temu i cały czas cieszą się dużym zainteresowaniem. Także w Polsce. Świadczy to o tym, że nasi przedsiębiorcy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na rynku unijnym.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /moja-firma/9749/interesy-granica/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => biznes [articletype_superior] => 2 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 63 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => biznes ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72542 [country_item] => pl [description] => Polscy przedsiębiorcy najczęściej współpracują z firmami z krajów sąsiadujących z Polską. Biznesy z Niemcami robi 60 proc. naszych firm, z Czechami i Litwinami 25 proc. [path] => 914/176/eu-t.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 267 [itemserver_id] => 32816 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72611 [country_item] => pl [description] => Polscy przedsiębiorcy najczęściej współpracują z firmami z krajów sąsiadujących z Polską. Biznesy z Niemcami robi 60 proc. naszych firm, z Czechami i Litwinami 25 proc. [path] => 0fa/360/eu-z.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 32817 ) ) ) [og_image] => 914/176/eu-t.jpg [article_date_formated] => 12.05.2016 [article_day] => Czwartek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72542 [country_item] => pl [description] => Polscy przedsiębiorcy najczęściej współpracują z firmami z krajów sąsiadujących z Polską. Biznesy z Niemcami robi 60 proc. naszych firm, z Czechami i Litwinami 25 proc. [path] => 914/176/eu-t.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 267 [itemserver_id] => 32816 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72542 [country_item] => pl [description] => Polscy przedsiębiorcy najczęściej współpracują z firmami z krajów sąsiadujących z Polską. Biznesy z Niemcami robi 60 proc. naszych firm, z Czechami i Litwinami 25 proc. [path] => 914/176/eu-t.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 267 [itemserver_id] => 32816 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( ) )

Interesy za granicą

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Ile polskich średnich, małych i mikrofirm deklaruje, że sprzedaje swoje produkty i usługi poza granicami naszego kraju lub stamtąd je importuje? Z badania, które na zlecenie home.pl wykonał Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 42 proc. średnich, 40 proc. małych i 12 proc. mikroprzedsiębiorstw. Nie będzie chyba zaskoczeniem fakt, że polscy przedsiębiorcy zazwyczaj współpracują z podmiotami zarejestrowanymi na terenie Unii Europejskiej. Najczęściej współpracują z firmami z krajów sąsiadujących z Polską. Biznesy z Niemcami robi 60 proc. Polaków, z Czechami i Litwinami 25 proc. Niewiele mniej przedsiębiorców współpracuje z Francuzami (23 proc.), dalej w zestawieniu znalazły się firmy słowackie (19 proc.), belgijskie (17 proc.) i holenderskie (15 proc.).
– Dlatego prawie 30 proc. ankietowanych przedsiębiorców postanowiło zarejestrować firmową stronę internetową w domenie.eu – informuje Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. – Wprawdzie jeśli polska firma chce założyć swoją stronę WWW, nadal najczęściej wybiera domenę .pl, ale adres internetowy z końcówką .eu jest na drugim miejscu. Powód jest prosty. Rodzimi przedsiębiorcy, którzy chcą prowadzić swoje interesy z państwami będącymi członkami Unii Europejskiej, zdają sobie sprawę, że taka strona internetowa ułatwi im osiągnięcie tego celu.

Współpraca z podmiotami zagranicznymi sprawia też, że strony WWW polskich firm są coraz częściej wielojęzyczne. Aż 73 proc. badanych przedsiębiorstw deklaruje, że prowadzi je także w języku angielskim, 39 proc. – w niemieckim, 13 proc. – we francuskim, 4 proc. – we włoskim, 2 proc. – w hiszpańskim i litewskim.
Według danych EURid (Główny Rejestr domen .eu), w całej Europie zarejestrowano już około 4 mln domen .eu – mówi Marta Goc. – Zostały wprowadzone 10 lat temu i cały czas cieszą się dużym zainteresowaniem. Także w Polsce. Świadczy to o tym, że nasi przedsiębiorcy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na rynku unijnym.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €