Interesy za granicą
Aż 42 proc. średnich i 40 proc. małych polskich przedsiębiorstw prowadzi swoje biznesy również poza granicami naszego kraju.
Ile polskich średnich, małych i mikrofirm deklaruje, że sprzedaje swoje produkty i usługi poza granicami naszego kraju lub stamtąd je importuje? Z badania, które na zlecenie home.pl wykonał Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 42 proc. średnich, 40 proc. małych i 12 proc. mikroprzedsiębiorstw. Nie będzie chyba zaskoczeniem fakt, że polscy przedsiębiorcy zazwyczaj współpracują z podmiotami zarejestrowanymi na terenie Unii Europejskiej. Najczęściej współpracują z firmami z krajów sąsiadujących z Polską. Biznesy z Niemcami robi 60 proc. Polaków, z Czechami i Litwinami 25 proc. Niewiele mniej przedsiębiorców współpracuje z Francuzami (23 proc.), dalej w zestawieniu znalazły się firmy słowackie (19 proc.), belgijskie (17 proc.) i holenderskie (15 proc.).
– Dlatego prawie 30 proc. ankietowanych przedsiębiorców postanowiło zarejestrować firmową stronę internetową w domenie.eu – informuje Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. – Wprawdzie jeśli polska firma chce założyć swoją stronę WWW, nadal najczęściej wybiera domenę .pl, ale adres internetowy z końcówką .eu jest na drugim miejscu. Powód jest prosty. Rodzimi przedsiębiorcy, którzy chcą prowadzić swoje interesy z państwami będącymi członkami Unii Europejskiej, zdają sobie sprawę, że taka strona internetowa ułatwi im osiągnięcie tego celu.
Współpraca z podmiotami zagranicznymi sprawia też, że strony WWW polskich firm są coraz częściej wielojęzyczne. Aż 73 proc. badanych przedsiębiorstw deklaruje, że prowadzi je także w języku angielskim, 39 proc. – w niemieckim, 13 proc. – we francuskim, 4 proc. – we włoskim, 2 proc. – w hiszpańskim i litewskim.
– Według danych EURid (Główny Rejestr domen .eu), w całej Europie zarejestrowano już około 4 mln domen .eu – mówi Marta Goc. – Zostały wprowadzone 10 lat temu i cały czas cieszą się dużym zainteresowaniem. Także w Polsce. Świadczy to o tym, że nasi przedsiębiorcy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na rynku unijnym.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


