Interesy za granicą

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Ile polskich średnich, małych i mikrofirm deklaruje, że sprzedaje swoje produkty i usługi poza granicami naszego kraju lub stamtąd je importuje? Z badania, które na zlecenie home.pl wykonał Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 42 proc. średnich, 40 proc. małych i 12 proc. mikroprzedsiębiorstw. Nie będzie chyba zaskoczeniem fakt, że polscy przedsiębiorcy zazwyczaj współpracują z podmiotami zarejestrowanymi na terenie Unii Europejskiej. Najczęściej współpracują z firmami z krajów sąsiadujących z Polską. Biznesy z Niemcami robi 60 proc. Polaków, z Czechami i Litwinami 25 proc. Niewiele mniej przedsiębiorców współpracuje z Francuzami (23 proc.), dalej w zestawieniu znalazły się firmy słowackie (19 proc.), belgijskie (17 proc.) i holenderskie (15 proc.).
– Dlatego prawie 30 proc. ankietowanych przedsiębiorców postanowiło zarejestrować firmową stronę internetową w domenie.eu – informuje Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. – Wprawdzie jeśli polska firma chce założyć swoją stronę WWW, nadal najczęściej wybiera domenę .pl, ale adres internetowy z końcówką .eu jest na drugim miejscu. Powód jest prosty. Rodzimi przedsiębiorcy, którzy chcą prowadzić swoje interesy z państwami będącymi członkami Unii Europejskiej, zdają sobie sprawę, że taka strona internetowa ułatwi im osiągnięcie tego celu.

Współpraca z podmiotami zagranicznymi sprawia też, że strony WWW polskich firm są coraz częściej wielojęzyczne. Aż 73 proc. badanych przedsiębiorstw deklaruje, że prowadzi je także w języku angielskim, 39 proc. – w niemieckim, 13 proc. – we francuskim, 4 proc. – we włoskim, 2 proc. – w hiszpańskim i litewskim.
Według danych EURid (Główny Rejestr domen .eu), w całej Europie zarejestrowano już około 4 mln domen .eu – mówi Marta Goc. – Zostały wprowadzone 10 lat temu i cały czas cieszą się dużym zainteresowaniem. Także w Polsce. Świadczy to o tym, że nasi przedsiębiorcy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na rynku unijnym.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €