Franczyza po macierzyńskim
Monika Nozderka na urlopie macierzyńskim skończyła szkolenie dla agentów ubezpieczeniowych i wkrótce została franczyzobiorczynią PZU.
Życie Moniki Nozderki toczyło się szybko. Po szkole średniej wzięła ślub, zaczęła studia, wkrótce urodziła dziecko. Gdy synek skończył trzy lata, poszła do etatowej pracy. Później pojawiło się kolejne dziecko i kolejny urlop macierzyński. Właśnie w trakcie jego trwania znalazła ogłoszenie o szkoleniu dla agentów ubezpieczeniowych, organizowane przez PZU.
– Myślałam, że po prostu zrobię dodatkowe uprawnienia, które będę mogła dołączyć do swojego CV – opowiada Monika Nozderka.
Ale szkolenie okazało się na tyle ciekawe, a branża tak perspektywiczna, że zdecydowała się nawiązać współpracę z PZU.
– Zwłaszcza że powrót do etatu był mało realny – przyznaje. – Poza tym nie widziałam żadnych ryzyk tej decyzji. Wiedziałam, że mogę tylko zyskać.
Praca i dom
Szkolenie, w którym Monika Nozderka wzięła udział, pozwoliło jej zdobyć konieczne uprawnienia i wiedzę o tym, jak wygląda praca agenta.
– Później przeszłam też w PZU wiele szkoleń, które dały mi konkretną wiedzę o produktach, oferowanych klientom – dodaje Monika Nozderka.
Zaczynała jako agent terenowy. Biuro miała w domu, a z klientami spotykała się w dogodnym dla nich miejscu.
– To było dla mnie świetne rozwiązanie, bo mogłam dopasowywać godziny pracy do obowiązków związanych z opieką nad dziećmi – mówi Monika Nozderka. – Kiedy były w przedszkolu czy szkole, jeździłam na rozmowy z klientami. Później przywoziłam je do domu, byłam mamą na cały etat, a wieczorami, gdy szły spać, siadałam do dokumentów.
Przyznaje, że początki były trudne.
– Zaczynałam od zera. Na początku sprzedawałam polisy rodzinie, znajomym. Biznes rozkręcał się powoli – wspomina franczyzobiorczyni PZU. – Nie zniechęcałam się i z roku na rok było coraz lepiej.
Cztery lata temu Monika Nozderka otworzyła stacjonarne biuro w Wyszkowie, zatrudniła pracowników. Dzisiaj ma klientów z całej Polski.
– To możliwe, bo bardzo dużo polis podpisuję zdalnie – wyjaśnia.
Agenci w sieci
PZU ma w całej Polsce ok. 400 placówek własnych i mniej więcej 1,5 tys. franczyzowych, prowadzonych przez agentów. Można je znaleźć w aglomeracjach i małych miasteczkach. Są otwierane w trzech różnych standardach. W zależności od wybranego standardu biura mogą różnić się m.in. wielkością, wyposażeniem, ale też zakresem wsparcia, jakie agent otrzymuje od centrali PZU. Franczyzobiorca powinien znaleźć lokal i kupić sprzęt biurowy – to jego jedyne wydatki na starcie. Meble oraz oznakowanie placówki zapewnia centrala.
– Aby zostać agentem ubezpieczeniowym konieczne są odpowiednie uprawnienia, nie trzeba natomiast kończyć żadnej szkoły ekonomicznej, czy prawniczej – informuje Sebastian Oliszewski, kierownik zespołu rozwoju sieci w PZU. – Wystarczą oferowane przez nas bezpłatne szkolenia i oczywiście zdanie egzaminu KNF. Nie ma się czego obawiać, bo świetnie do niego przygotowujemy. Wymagana jest też niekaralność i średnie wykształcenie. Oferujemy profesjonalne wdrożenie do zawodu i opiekę lokalnego kierownika sprzedaży.
Podstawą wynagradzania franczyzobiorców jest system prowizyjny za sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Do tego dochodzą premie za realizację konkretnych celów sprzedażowych w trakcie kwartału.
– Nasi agenci mogą sprzedawać też szeroką gamę produktów całej Grupy PZU, np. leasingi i produkty bankowe. W sposób szczególny wspieramy naszych franczyzobiorców premiami za prowadzenie biur oraz realizację wysokich standardów obsługowych – dodaje Sebastian Oliszewski. – Istnieje też specjalny system wsparcia dla nowych agentów, w postaci premii na start.
WIZYTÓWKA PZU
Sieć agencji ubezpieczeniowych.
- ok. 400 własnych
- ok. 1,5 tys. placówek franczyzowych
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


