Jak wygrać bank?
Niesłychanie rzadko można wygrać w konkursie sfinansowanie otwarcia partnerskiej placówki bankowej. Teraz można – ruszył konkurs Banku Millennium.
Bank Millennium należy do największych instytucji finansowych na polskim rynku. W 2019 roku dołączył do grona franczyzodawców, przejmując sieć franczyzową eurobanku. Dziś kanał partnerski Banku Millennium stanowi jedną z największych i najbardziej stabilnych licencyjnych sieci bankowych w Polsce. Liczy prawie 240 placówek prowadzonych przez ok. 120 partnerów, z których prawie 40 proc. prowadzi więcej niż jedną placówkę.
Szansa na własny biznes
Krystian Kasia, dyrektor departamentu bankowości detalicznej – franczyza i sprzedaż ratalna Banku Millennium, widzi jeszcze potencjał w polskim rynku. Dodaje, że bank szuka kolejnych partnerów gotowych poprowadzić licencyjne oddziały. – Postanowiliśmy nieco wychylić się poza klasyczną rekrutację partnerów i wyłonimy trzech franczyzobiorców w drodze ogólnopolskiego konkursu.
Krystian Kasia dodaje, że zdobywca pierwszego miejsca otrzyma od Banku Millennium pełne wyposażenie dwustanowiskowej placówki oraz bonus finansowy „na start”. Pozostali zwycięzcy z drugiego i trzeciego miejsca w konkursie otrzymają bonus finansowy „na start”. Menedżer przekonuje, że w drodze konkursu można wyłonić dobrego, zaangażowanego franczyzobiorcę, który nie tylko nie zmarnuje szansy, ale także będzie w stanie rozwinąć swój biznes w kolejnych latach. Krystian Kasia przypomina historię Anny Hass, zwyciężczyni konkursu eurobanku. Dwudziestoośmioletnia wówczas laureatka podpisała umowę partnerską i w Jelczu-Laskowicach uruchomiła swoją placówkę partnerską w całości sfinansowaną przez bank. Dziś z sukcesem prowadzi trzy oddziały pod marką Banku Millennium.
– Nasz konkurs to nie loteria, ale staranna selekcja przyszłych partnerów. Tu nie ma przypadku. Od kandydatów oczekujemy odpowiedniego poziomu motywacji oraz biznesowej świadomości. Prace konkursowe i spotkania z kandydatami będą uwzględniać wszystkie elementy procesu rekrutacji partnera bankowego, a uczestnicy będą musieli włożyć sporo pracy, aby ich aplikacje przeszły do kolejnego etapu. To będzie trochę jak obrona pracy dyplomowej z biznesu i zarządzania. Różnica polega na tym, że będziemy analizować konkretne lokalizacje przyszłych placówek, a stawką nie będzie dyplom, lecz własny biznes pod marką Banku Millennium – wyjaśnia menedżer.
Krystian Kasia dodaje, że zarówno zwycięzcy konkursu, jak i wszyscy franczyzobiorcy, zyskują dostęp do sprawdzonego know-how prowadzenia bankowej placówki partnerskiej, stabilność współpracy oraz szeroką ofertę produktów i usług bankowych dla klientów detalicznych i firmowych. Będą także objęci programami wsparcia menedżerskiego na każdym etapie współpracy.
Uczestnicy konkursu muszą przygotować biznesplan i koncepcję poprowadzenia oddziału partnerskiego. W kolejnym etapie wybrani kandydaci zaprezentują swoje koncepcje i przed jury konkursu i opowiedzą na szczegółowe pytania. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 stycznia 2024 roku. Szczegóły i warunki konkursu znajdują się na stronie banku.
Własna placówka bankowa
Idealna lokalizacja na placówkę partnerską Banku Millennium to miasto z co najmniej 10 tys. mieszkańców, w którym nie ma innej placówki Banku Millennium. Optymalny lokal w modelu partnerskim banku powinien liczyć 35-40 mkw. sali sprzedaży, z dużą witryną oraz dostępem bezpośrednio z ulicy. Potencjalny franczyzobiorca powinien dysponować kwotą ok. 50 tys. zł. To kwota potrzebna na zakup wyposażenia dwustanowiskowej placówki. Koszty miesięczne franczyzobiorcy to około 24 tys. zł (wliczając w to koszty najmu, wynagrodzenie podstawowe dwóch pracowników, opłaty na rzecz banku, media, marketing itp.).
WIZYTÓWKA MILLENNIUM BANKU
- kwota inwestycji na start: 50 tys. zł
- lokalizacja: miasto powyżej 10 tys. mieszkańców
- powierzchnia lokalu: 35-40 mkw.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


