Własny bank na koszt… banku
Alior Bank wprowadził program dofinansowania otwarć placówek partnerskich. Przedsiębiorcy, którym brakuje kapitału na start, mogą pozyskać nawet 40 tys. zł.
Nie ma biznesu bez kapitału i nawet najtańsze franczyzy wymagają wkładu własnego. Alior Bank wyciąga rękę do ludzi przedsiębiorczych, którym brakuje kapitału na pokrycie kosztów otwarcia placówki partnerskiej. Do pozyskania jest nawet 40 tys. zł, czyli tyle, ile wynosi minimalna inwestycja w placówkę Alior Banku. Program został wprowadzony w październiku 2023 roku i w pierwszej fazie był dostępny tylko dla dotychczasowych partnerów. Od stycznia jest dostępny również dla nowych franczyzobiorców. Warunkiem pozyskania wsparcia jest przekonanie banku do swojego pomysłu na prowadzenie biznesu pod jego szyldem.
– Odpowiadając na potrzeby rynku stworzyliśmy program wsparcia dla przedsiębiorców, którzy mają pomysł na swój biznes, jednak brakuje im wystarczającego zaplecza finansowego do otwarcia nowej placówki partnerskiej. Z tego powodu często odkładają tę trudną decyzję na później i nie wdrażają w życie swoich dobrze przygotowanych planów biznesowych – mówi Jacek Torowski, dyrektor departamentu sieci zewnętrznych Alior Banku. – Wnioskujący o dofinansowanie muszą nas przekonać do siebie i swojej koncepcji na wspólny biznes.
Od października 2023 roku z programu skorzystało już kilkoro franczyzobiorców. Dla Mai Wieczorkowskiej, franczyzobiorczyni z województwa dolnośląskiego, program był impulsem do podjęcia natychmiastowej decyzji.
– Pomyślałam, że lepsza okazja najpewniej się nie zdarzy – mówi Maja Wieczorkowska. – Pieniądze z programu dały mi komfort otwarcia czwartej placówki szybciej, w lepszej lokalizacji, o większym metrażu i świetnym standardzie.
Michał Pawlicki, franczyzobiorca z województwa mazowieckiego również od dawna myślał o uruchomieniu kolejnej placówki i gdy pojawiła się możliwość dofinansowania kosztów przez bank, zdecydował się bardzo szybko. – Dzięki programowi sfinansowałem prawie 99% wartości kluczowych elementów wyposażenia placówki – mówi.
Wymagania wobec kandydatów na franczyzobiorców
Alior Bank to jeden z najbardziej doświadczonych franczyzodawców w branży finansowej, swoją sieć partnerską rozwija od 15 lat. O dołączenie do sieci i uzyskanie wsparcia mogą wnioskować kandydaci, którzy prowadzą działalność gospodarczą, mają co najmniej średnie wykształcenie, doświadczenie w branży finansowej oraz dysponują lokalem o powierzchni min. 45 mkw. Alior Bank zapewnia szeroki wachlarz produktów dla klienta indywidualnego i biznesowego, przy dużym wsparciu na każdym etapie współpracy oraz dedykowanego opiekuna od pierwszego kontaktu z bankiem. Franczyzodawca oferuje wynagrodzenie prowizyjne oparte o wszystkie segmenty oferty uzupełniane konkursami, akcjami specjalnymi oraz budżetem na działania marketingowe.
Wizytówka Alior Bank
- Liczba oddziałów własnych: 183
- Liczba placówek partnerskich: 340
- Minimalna kwota inwestycji: 40 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


