Pomocna dłoń
O tym, jak dobrze zarządzać własnym bankiem z pomocą franczyzodawcy mówi Marek Kawalec, menedżer ds. zarządzania placówkami BZ WBK Partner na Śląsku.
Otwarcie własnej placówki bankowej to dopiero początek. Co trzeba zrobić, aby ten biznes odniósł sukces?
Wybór lokalu, jego wyposażenie, zawieszenie logo to tylko „opakowanie” biznesu. Najważniejsza jest sprzedaż i budowanie bazy klientów, która w dłuższej perspektywie przynosi placówce wymierne zyski. Trzeba postawić na dobrych pracowników, którzy wiedzą jak zdobyć klienta i potrafią dobrać dla niego ofertę. Trzeba znać swój lokalny rynek, aby wiedzieć w jakich obszarach można się na nim rozwinąć i jak przygotować akcje marketingowe, by skutecznie trafić do wybranych klientów.
To wcale nie jest takie proste...
Prowadzenie własnego biznesu nigdy nie jest proste. Prowadzenie placówki partnerskiej banku również wymaga zaangażowania, pomysłu na rozwój i zainteresowania tym biznesem. Dla nowego partnera to na pewno wyzwanie, aby opanować zasady działania placówki partnerskiej, nauczyć się zarządzania sprzedażą i budowania portfela klientów. Oczywiście partner z tymi zagadnieniami nie pozostaje sam. W moim regionie opiekuję się dziewięcioma placówkami partnerskimi, odwiedzam te placówki przynajmniej raz w miesiącu. Podczas spotkania razem z właścicielem placówki omawiamy wzajemne cele i oczekiwania, co do rozwoju pracowników i placówki, formy wsparcia. Analizujemy jakie działania reklamowe będą najlepsze i jakiego wsparcia wymagają z mojej strony. Dokonujemy analizy podjętych działań lub inicjatyw, które były przeprowadzone. Wspólnie z partnerem jesteśmy bardzo otwarci na klienta i jego potrzeby.
Menedżer pomaga w zarządzaniu placówką i dba o to by sprzedaż była jak największa. Czy poza swoją wiedzą i doświadczeniem może partnerom zaoferować coś więcej?
Oczywiście, że tak. Zadaniem menedżera jest przede wszystkim wskazywanie kierunków rozwoju placówki i praca nad tymi obszarami, które wymagają poprawy oraz nad tymi, których potencjał nie został w pełni wykorzystany. Mogę realnie wspierać placówki np. poprzez fundusz reklamowy. Wspólnie z partnerem decydujemy jakie działania reklamowe będą potrzebne dla jego placówki, szacujemy ich koszt oraz spodziewany efekt. W większości przypadków partnerzy otrzymują środki na pokrycie całości zaplanowanych działań i wspólnie dbamy o to, aby założony cel sprzedażowy osiągnąć. Ważne są również cykliczne spotkania, które integrują nasz region i pozwalają na wymianę opinii, doświadczeń i pomysłów. Szczególnie dla nowych partnerów ważne jest poznanie innych partnerów i czerpanie z ich doświadczenia.
Gdzie w 2013 roku BZ WBK będzie otwierał placówki partnerskie?
Chcemy rozwijać istniejące placówki, ale również otwierać nowe w całej Polsce. Stawiamy na mniejsze miasta, gdzie nie ma jeszcze naszego banku - wybraliśmy ponad 90 miejscowości, w których jest potencjał na rozwój placówek. W moim regionie czyli na Śląsku wytypowaliśmy, aż 14 takich miejscowości. Rok 2012 był rekordowym pod względem sprzedaży i wysokości wynagrodzenia, jakie wypracowali partnerzy. Wyniki po styczniu tego roku, pomimo złych prognoz na rynku, też są naprawdę bardzo dobre. Optymistycznie podchodzimy do 2013 i nastawiamy się na kolejne wzrosty sprzedaży. Teraz jest dobry czas na przyłączenie się do naszej sieci.
rozmawiała mk
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


