Bank ciągle się zmienia
– Jedyny pewnik w branży finansowej to ciągła zmiana, ale nie zamieniłbym tej branży na żadną inną – mówi Grzegorz Warakomski, partner Eurobanku.
Grzegorz Warakomski od 10 lat pracuje w branży finansowej. Początkowo prowadził biuro kredytowe jako partner dużej sieci pośrednictwa finansowego. Po kilku latach współpracy doszedł do wniosku, że chciałby związać się z jednym z banków.
– Wówczas zajmowałem się również obsługą klienta – wspomina. – Założyłem sobie, że jako partner banku będę mógł skupić się na zarządzaniu i rozwoju mojego biznesu. Szukałem pewnego partnera i stabilnego modelu. Rynek ułatwił mi wybór – w moim mieście nie było wówczas Eurobanku, a zasady współpracy wydały mi się racjonalne.
Pierwsze spotkanie z przedstawicielami sieci franczyzowej Eurobanku Warakomski odbył w październiku 2012 roku, a już w kwietniu 2013 roku otworzył placówkę w rodzinnym Rawiczu. W lipcu 2014 roku uruchomił kolejną – w Gostyniu. Placówki oddalone są od siebie zaledwie o 30 km, więc nie ma problemu z przemieszczaniem się między nimi. Jak podkreśla Grzegorz Warakomski, dzisiaj już nie musi bywać codziennie w swoich placówkach – odwiedza je 2-3 razy w tygodniu, a jego rolą jest zorganizowanie sprzedaży i zarządzanie tą mikrosiecią. Przedsiębiorca zatrudnia łącznie pięć osób – po dwóch doradców w każdej z placówek, którzy zajmują się obsługą klientów, oraz jednego menedżera, który nadzoruje pracę placówek.
– Franczyza bankowa to nie jest praca, do której można przygotować się raz, a później tylko na tym bazować – mówi Grzegorz Warakomski. – Tutaj każdego dnia przyswajamy wiedzę, uczymy się czegoś nowego. Jedyny pewnik w branży finansowej to ciągła zmiana, ale nie zamieniłbym tej branży na żadną inną – dodaje.
W pogoni za jakością
Pytany o rynek usług finansowych w Polsce Grzegorz Warakomski odpowiada, że jest on bardzo wymagający i bardziej łaskawy dla ludzi z doświadczeniem. Dodaje, że poza pozyskiwaniem nowych klientów wysiłki banków, a więc i franczyzobiorców, skierowane są obecnie na budowanie trwałych relacji z klientami, których fundamentem jest jakość. Jej budowanie zaczyna się na najwyższych szczeblach centrali, a kończy na doradcach w oddziale czy placówce franczyzowej. Wdrażanie jakościowych standardów jest też na bieżąco monitorowane i kontrolowane.
– Jakość to dzisiaj oczko w głowie banków – mówi Grzegorz Warakomski. – Wszyscy przekonujemy się, że to najważniejszy kapitał, który pozwala budować długotrwałe relacje z klientem. To właśnie dzięki jakości klient pozostaje przy marce, bo dla ewentualnych kilku złotych czy ułamka procenta nie będzie chciał przechodzić do konkurencji.
Grzegorz Warakomski mówi, że kluczowym elementem jego biznesu są ludzie, w tym doradcy klienta. To ich praca bezpośrednio przekłada się na sprzedaż w placówce, to od nich zależy wrażenie, jakie klient wyniesie z banku. Idealny doradca klienta to według niego osoba pracowita, inteligentna, potrafiąca wczuć się w potrzeby klienta. To także osoba rozumiejąca i stosująca procedury.
Pieniądze na bank
Minimalna kwota inwestycji w dwustanowiskową placówkę pod szyldem Eurobanku wynosi ok. 39 tys. zł. (bez kosztów adaptacji lokalu). Obejmuje ona zakup kompletnego wyposażenia i wizualizacji wewnętrznej. Eurobank nie pobiera opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci. Miesięczne koszty funkcjonowania dwustanowiskowej placówki partnerskiej franczyzodawca oszacował na nieco ponad 12 tys. zł. W kwocie tej zawiera się min. wynajem lokalu (3 tys. zł), koszt mediów (1 tys. zł), wynagrodzenia pracowników (5 tys. zł), reklama i promocja (600 zł). Opłata bieżąca w wysokości 300 zł netto pobierana jest co miesiąc.
System prowizyjny dla partnerów, oprócz powszechnie stosowanych w branży mechanizmów prowizyjnych, uwzględnia również rozwiązania motywujące do rozwoju biznesu, czyli pozyskania nowych i aktywizacji aktualnych klientów, a także ciągłego podnoszenia standardów jakościowych.
Grzegorz Warakomski chwali sobie współpracę z Eurobankiem. Nie wyklucza otwarcia kolejnej placówki w przyszłości. Zaznacza, że jeśli tylko znajdzie się dobra lokalizacja, a centrala wyrazi zgodę, to chętnie postawi trzeci punkt na swojej bankowej mapie.
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


