Pożyczają i zarabiają
KredytOK debiutuje na rynku pośrednictwa finansowego w roli franczyzodawcy. Partnerów chce przyciągnąć udziałem w zysku.
Firma Capital Service działa w branży pośrednictwa finansowego od 1999 roku. Należąca do niej sieć biur KredytOK obejmuje 105 oddziałów w całej Polsce. Właściciele marki chcą przyspieszyć rozwój, oferując swój pomysł na biznes w postaci licencji franczyzowej.
– Podpisywane są już pierwsze umowy franczyzowe. Na zachętę dla pierwszych 10 franczyzobiorców i partnerów przewidziana jest oferta specjalna – brak opłaty wstępnej – mówi Adam Kuszyk, prezes zarządu Capital Service.
Rolą franczyzobiorców i partnerów KredytOK jest sprzedaż produktów finansowych. Zakres oferowanych produktów w placówkach sieci jest systematycznie poszerzany, ale klienci najczęściej przychodzą po krótkoterminowe pożyczki gotówkowe.
– Formalnie za sprzedaż odpowiada franczyzobiorca, ale jest prowadzony za rękę przez franczyzodawcę. Wszystkie pożyczki udzielane są ze środków własnych Capital Service – tłumaczy Adam Kuszyk.
Zwykle w systemach z branży finansowej franczyzobiorca udzielający pożyczek jest wynagradzany przez franczyzodawcę na zasadzie prowizji. W sieci KredytOK działa nieco inny model.
– W odróżnieniu od tradycyjnej franczyzy finansowej nie płacimy franczyzobiorcy tylko jednorazowej prowizji od wartość sprzedanej klientowi pożyczki. Dzielimy się pełnym zyskiem, który został wypracowany na pozyskanym kliencie w danym miesiącu i zostanie wypracowany w przyszłości – wyjaśnia Adam Kuszyk.
Franczyzobiorca musi zainwestować ok. 15 tys. zł w remont i adaptację placówki. Należy też wpłacić ustaloną indywidualnie kwotę na poczet zabezpieczenia spłaty pożyczek. W trakcie działalności franczyzobiorca odprowadza opłatę miesięczną w wysokości 250 zł. W zamian otrzymuje pakiet rozwiązań sprzedażowych i windykacyjnych, obsługę prawną oraz dostęp do szkoleń. Według szacunków franczyzodawcy, placówka KredytOK przynosi zyski już po trzech miesiącach od rozpoczęcia działalności.
Współpracę z KredytOK można podjąć nie tylko w modelu franczyzowym, ale również partnerskim. Placówki partnerskie, w przeciwieństwie do franczyzowych, nie mają narzuconych wymogów dotyczących lokalizacji i oznakowania. Nie korzystają jednak z ogólnopolskich akcji marketingowych. Więcej o standardach wizualizacji i urządzenia lokali KredytOK można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl w artykule Pożyczki na swoim.
Jak wynika z badań PROFIT system, franczyza w branży finansów i bankowości w Polsce reprezentowana jest przez 29 konceptów sieciowych. Wśród nich dominują systemy partnerskie banków, ale liczne są również sieci zajmujące się sprzedażą ubezpieczeń (CUK Ubezpieczenia, Superpolisa), produktów leasingowych (GO Leasing, Leasing-Experts) oraz pożyczek krótkoterminowych (KredytOK, Fines).
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


